Öltözködjünk

Papírszatyor pótolja a luxust

A márkás papírszatyrokkal a nők azt a látszatot akarják kelteni, mintha luxusboltokban vásárolnának.
Kép: eBay
Kép: eBay

Az internetes aukciós oldalakon az utóbbi hónapokban igencsak fellendült a luxusmárkák boltjaiból származó, logóval ellátott üres papírszatyrok kereskedelme. Egy Chanel zacskóhoz például átlagosan 1500–5000 forintnak megfelelő összegért lehet hozzájutni az eBay-en, de egy-egy különlegesebb, ritkább modellért akár 50 000 forintot is elkérnek. Az eredeti darabok mellett pedig jelen vannak a meggyőző és kevésbé meggyőző hamisítványok is, melyekre legalább akkora a kereslet, mint a valódi szatyrokra.

A papírszatyrokat azok veszik meg, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy felső kategóriás divatházak üzleteiben vásároljanak, viszont szeretnének mégis magukénak tudni valamit, ami az adott márkától való, és persze a szatyor hordásával azt a látszatot akarják kelteni, hogy luxusboltból öltözködnek.

A márkás papírszatyor különösen a Távol-Keleten dívik, olyannyira, hogy Kínában például komplett vállalkozások szakosodnak a hamisítványok gyártására. A vásárlók leginkább a Chanel, a Gucci, a Louis Vuitton és a Dior divatházak logójával ellátott szatyrokat keresik.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top