A hátizsákot egészen a közelmúltig főleg a későn serdülő vagy kinézetükkel egyáltalán nem törődő iskolások viselték. Annak az időszaknak már rég befellegzett, amikor fontos volt, hogy Adidas, Nike vagy Budmil márkájú a hátizsákunk, és úgy tűnt, hogy a kényelmes, bár nem túl vonzó megjelenésű kiegészítő végleg eltűnik az üzletek polcairól is.
A street style, azaz utcai divat élharcosai azonban újra felfedezték maguknak, így lett a divatjamúlt zsákból egyszer csak hipertrendi kellék az utcára.
A divattervezők hamar kiszagolták a potenciális új trendet: már az őszi–téli kollekciók bemutatóin is láthattunk hátizsákokat mind a kifutókon, mind a „szolgálaton kívül” szaladgáló modellek hátán.
Egyelőre úgy tűnik, minden fazon divatos, és anyagokban, színekben sem hoztak még egyértelmű és kirekesztő döntéseket, úgyhogy ha maradt hátizsákunk a kilencvenes évekből, akkor elő vele, sétáltassuk meg.