Nemrégiben az egyik legismertebb amerikai ruhamárka, az Abercrombie & Fitch vezérigazgatója, Mike Jeffries kijelentette: arra törekszik, hogy kizárólag szép és vékony emberek hordják a márka termékeit. Ennek érdekében a női osztályon például nem is árulnak L-esnél nagyobb méretű ruhákat, ráadásul büszkén vállalják, hogy az üzletpolitikájuk kirekesztő.
A vezérigazgató kijelentése – teljesen érthető módon – tömegeknél verte ki a biztosítékot. Közéjük tartozott egy amerikai blogger, Jes M. Baker, aki duci nőként nyílt levelet írt Jeffriesnek és egy fotósorozatot is készíttetett magáról az Abercrombie & Fitch reklámkampányainak stílusában, a márka logójával ellátott pólóban.
Forrás: themilitantbaker.com |
„Függetlenül attól, hogy ön mit hisz, a duciság és a vonzó külső összeegyeztethető” – fogalmazott Baker, aki úgy véli, hogy az, hogy a duci nőket általában véve a társadalom nem tartja szépnek, az olyan vállalatok hibája is, mint például az Abercrombie & Fitch, mert azt sugallják, hogy csak a modellalkatú, vékony, magas nők néznek ki jól.
„Nem azért csináltattam ezeket a fotókat, hogy bemutassam, a férfi modell vonzónak vagy a fotós fotogénnek talált, de még csak nem is azért, hogy bebizonyítsam, hogy maga egy hivalkodó majom. Inkább azért, hogy demonstráljam, jól érzem magam a bőrömben, még ha ez ellentmond is annak, amit ön képvisel.”