A nagy leárazások és a meghosszabbított nyitva tartás tömegeket vonzott a boltokba az Egyesült Államokba a hálaadás napján csütörtökön, majd az azt követő „fekete pénteken” is. Az eladások túlszárnyalták a tavalyit. Az összesített bolti eladások 2,3 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbi kétnapos időszakhoz képest, és elérték a 12,3 milliárd dollárt.
Volt, ahol össze is verekedtek egy-egy árucikkért:
Az előző évekhez képest kissé változtak a vásárlói szokások. Több eladás volt a hálaadás napján, mint korábban, miközben a „fekete pénteken” visszaesett a forgalom. Csütörtökön az előrébb hozott nyitva tartás segített, de pénteken így már 11 százalékkal kevesebb látogató volt, mint 2012-ben, és az eladások is 13,2 százalékkal csökkentek. A vevők közül egyre többen néznek utána a termékeknek az interneten, mielőtt az üzletekbe indulnának, így amint megérkeznek, már pontosan tudják, mit is akarnak megvásárolni.
A felmérések szerint az idei négynapos ünnepi hétvégén 140 millió bolti vásárló lehet, kicsit kevesebb, mint a 2012-ben, amikor is 147 milliós vásárlói tömeg rohamozta meg az üzleteket. A négynapos hosszú hétvégét a „kiberhétfő” követi, amikor kifejezetten az elektronikai és számítástechnikai cikkek eladásáról fog szólni a nap.