“Berlin divatos, belvárosi kávézóitól a manhattani éttermekig, a ginreklámoktól kezdve a divatmagazinokig a monokli lassacskán a 21. századi cicoma kulcselemei közé kerül úgy, mint a betűrt, kockás ingek, vagy épp a hentes-mészáros végzettség” – írja a New York Times.
Az egyik legtrendibb amerikai szemüvegkészítő, Warby Parker boltjának kínálatában is felbukkant a monokli, míg egy brit kereskedő, Ray Gallagher üzletében az elmúlt öt évben megduplázódott a monoklik iránti kereslet.
“Az egész egyfajta ironikus hozzáállás része, illetve egy mód arra, hogy felfedezzenek és megjelenítsenek egy régi kézműves-technológiát” – magyarázta Martin Raymond trendelőrejelző.
Toby Miller kulturális történész szerint a monokli mindig is azokat az embereket jelölte meg, akik ki akartak tűnni a tömegből. Nincs ez másképp ma sem.