Szükség is van a változásokra, hiszen a legfrissebb statisztikák elég elkeserítőek: 10-ből 6 lány inkább abbahagyja, amit szeret csinálni (legyen az röplabda vagy szavalás a színpadon), mert attól félnek, mások vajon milyen megjegyzésekkel illetik őket. A nők 80 százaléka pedig kimondottan rosszul érzi magát egy-egy szépségápolási reklám után. Ezek a számok egy amerikai felmérés adatai, de a visszajelzések alapján nálunk sem sokkal jobb a helyzet. No de kik és hogyan járultak hozzá idén ahhoz, hogy ez a szám csökkenjen, és picit jobban érezzük magunkat a bőrünkben?
- Kate Winslet: Az Oscar- és Golden Globe-díjas amerikai színésznő a Lancôme kozmetikai márka arca lett. Ebben mondhatni semmi meglepő nincs, hiszen szépségipari cégek gyakorta kérnek fel ismert színésznőket termékeik reklámozására. Azonban Kate Winsletnek egy kikötése volt a szerződés aláírása előtt: nem járul hozzá fényképei Photoshoppal történő módosításához. Ragaszkodik a természetességhez és ahhoz, hogy minden megnyilvánulása őszinte legyen, s ide tartoznak a róla megjelent képek is.
- Pirelli-naptár kerekded modellel: A híres naptárban rendszerint “tökéletes testű” nők pózolnak, akiken egy gramm felesleg sincsen, ám idén először egy kerekded modell, Candice Huffine is felkerült a kalendárium oldalaira. A 46-os méretet hordó Candice szerepelt már a Vogue Italia címlapján és a New York-i Divathét kifutóján is. Az olasz naptár 42 évében azonban sosem volt még arra példa, hogy kerekded modellt kérjenek fel a fotózásra.
- Pirelli-naptár jövőre: A naptár 2016-os kiadása hétköznapi testalkatú, kevésbé “tökéletes” sztárokat szerepeltet. Amy Schumer átlagos testalkata, hasi hurkácskái, vagy épp a teniszcsillag Selena Williams duzzadó izomkötegei mind egyet hivatottak kifejezni: nem csak egyfajta testalkat létezik, és attól még, hogy nem “tökéletes” a testünk, ez mit sem von le emberi értékeinkből és sikereinkből.
- Sports Illustrated: Az amerikai magazin idei fürdőruha különszáma szintén történelmet írt, hiszen elsőként szerepelt hasábjain kerekded modell, és mindjárt kettő is. Az ausztrál Robyn Lawley mellett a Swimsuitsforall fürdőruhacég kampányának képein Ashley Graham plus size modell is helyet kapott az egyébként kimondottan vékony bikinimodelleket szerepeltető magazinban.
- Denis Bidot: Az előzőekben említett amerikai fürdőruhacég, a Swimsuitsforall egy másik ütős kampánnyal hívta fel a retusálatlan szépség elfogadásának fontosságát “Beach body, not sorry” elnevezésű reklámanyagukkal, melyen Denis Bidot plus size modell képein semmit sem módosítottak. Hiszen a striák és a kerekded formák senkit sem akadályozhatnak abban, hogy fürdőruhát húzva élvezze a strandolást.
- Tess Holliday: Az amerikai modell egyértelműen sikert sikerre halmozott 2015-ben, hiszen ő az első 50-es méret feletti modell, akit ügynökség (Milk Management) szerződtetett, és még a People magazin címlapjára is felkerült. Sokan támadják, hogy egészségtelen, amit hirdet, ám ő igyekszik erre rácáfolni és üzenete elég világos: #effyourbeautystandards néven indított mozgalmához milliók csatlakoztak (az elnevezés nyomdafestéket tűrő fordításban kb. ennyit tesz: a pokolba is a szépségideálokkal és elvárásokkal).
- Ashley Nell Tipton: A Project Runway című népszerű amerikai show-műsor tehetséges divattervezőknek ad lehetőséget, hogy megmutassák alkotásaikat, és végül a nyertes egy életre szóló karrierlehetőséget kap. Idén a műsor történetében először egy plus size divattervező, Ashley Nell Tipton nyerte el a zsűri és a közönség szavazatait, így történelmet írt, akárcsak a ruháit bemutató plus size modellek.
- Jamie Brewer: A februári New York-i Divathéten a plus size modellek mellett egy másik modell is nagy feltűnést keltett. Jamie Brewer volt az első, Down-szindrómás modell, aki kifutóra léphetett a divatvilág egyik legfontosabb kifutóján, ezzel is kifejezve, hogy a divat mindenkié, és a sokszínűség igenis, hogy ünnepelhető!
- Sportmagazinok címlapjai: A plus size lányokat gyakorta érő sztereotípia ellen kiválóan lépett fel idén a Women’s Running magazin, mikor címlapjára egy plus size modellt, Erica Schenket tette. Az ESPN magazin Bodyissue különszámának címlapján pedig a kalapácsvető atlétát, Amanda Bingsont láthattuk, aki az atléták testalkatának sokszínűségére kívánja felhívni az emberek figyelmét. Fontosak ezek a figyelemfelkeltő címlapok, hiszen még a professzionális sportolókat is sokszor támadják kinézetük miatt, ami pedig szinte felfoghatatlan!
- Sean O’Brien: A liverpooli férfi története a közösségi média erejének ékes bizonyítéka. A kövér brit férfi képei márciusban egy megalázó posztban kerültek fel a világhálóra, melyben a fotó készítői kigúnyolták testalkata és tánctudása miatt. Két amerikai hölgy azonban a Twitter segítségével megtalálta és Los Angelesbe repítette a férfit, ahol óriási bulit rendeztek neki, Pharrell Williams is támogatását fejezte ki egy videoüzenetben.
Örömömre szolgál, hogy a lista nem teljes, és remélem, 2016-ban még többször bebizonyosodik, hogy nem csak egyfajta szépség létezik és irreális szépségideálok kergetése helyett az egészség és önmagunk elfogadása sokkal fontosabb.
A Milánóban élő Szkiba Zsuzsanna – vagyis mindenki Zsuzskája – magát csak pozitívtestkép-aktivistának és önbizalommentornak hívja. 3 éve naponta segít nők ezreinek, hogy – először a lelküket ápolva, majd divattanácsokkal ellátva őket – jobban érezzék magukat a bőrükben. Hitvallása, hogy egy nő szépségét, értékeit s helyét a világban nem a farmernadrágja mérete határozza meg, hiszen egy nő 42-es méret felett is élhet teljes, egészséges és önbizalommal teli életet. Beauty With Plus nevű weboldala és az ehhez tartozó Facebook-közösség tagjai súlytól s kortól függetlenül kíváncsiak tanácsaira, legyen szó a tükörben látható nő megszeretéséről vagy épp a nagyméretű fürdőruhák divatjának újdonságairól. Internetes naplója vidám, pozitív hangvételű, de olykor komoly témákat feszeget, a célja, hogy minden nő visszanyerje önbizalmát, a tükör pedig ne legyen többé ellenség.
Weboldal: www.beautywithplus.com
Facebook: https://www.facebook.com/beautywithplus