Az abaják és hidzsábok zsorzsettből és sármőz szaténszövetből készültek, és kidolgozott csipkebetétek díszítik azokat – olvasható a Dolce & Gabbana muszlim nőknek készült kollekciójának ismertetőjében.
A muszlim nők 266 milliárd dolláros piacot jelentenek a divatipar számára, ezt pedig mind több élvonalbeli divatház ismeri fel. A Dolce & Gabbana előtt már a DKNY és a Tommy Hilfiger is piacra dobott olyan ruhákat, melyek megfelelnek az iszlám vallás öltözködési előírásainak.
A fast fashion divatmárkák közül elsőként a H&M nyitott a muszlimok felé: tavaly ősszel egy 23 éves, pakisztáni származású lány, Mariah Idrissi szerepelt az egyik reklámkampányukban. “Mindig úgy éreztem, hogy a fejkendőt viselő nőkről a nagyobb divatcégek egyszerűen nem vesznek tudomást, ezért is örültem a felkérésnek” – nyilatkozta akkor a nő.