Amerikában az ötvenes évektől kezdve lógnak a nagy bevásárlóközpontokban a tinik, de újabban a plázák haldokolnak. Egyre többet zárnak be, és a kihalt épületek képeivel van tele az internet. Ennek nemcsak az az oka, hogy az emberek egyre inkább online vásárolnak, hanem az is, hogy a fiatalok elszoktak innen, írja a Quartz egy 7500 tizenévesen végzett amerikai felmérés alapján.
Az elmúlt tíz évben 30 százalékkal csökkent az a forgalom, amit a gimisek jelentenek a plázákban. Miközben 2007-ben még évi 38-szor töltötte az idejét bevásárlóközpontban egy tizenéves, 2013-ra már csak évi 29-szer, és most először költött többet ez a korosztály étteremre, mint ruhákra. Azt mondják, hogy már nem annyira menő időtöltés vásárolni, inkább ülnek be egy étterembe, vagy töltik együtt máshogy az időt a barátaikkal, a lényeg, hogy közös élményekhez jussanak, és inkább arra fordítják a pénzt, hogy jól érezzék magukat.