Egy Békés megyei nagymama vásárolt az unokájának egy drága sportcipőt, melyből az áruvédelmi eszközt a boltban elvileg eltávolították. Ezt követően azonban többször is előfordult, hogy amikor a fiú bement vagy távozott egy üzletből, a bejáratnál jelzett a lopásgátló kapu, rendkívül kínos perceket szerezve ezzel a kiskamasznak.
Miután kiderült, hogy a cipő a hibás, a nagymama és az unoka visszavitték az abba a boltba, ahol vásárolták, ám ott nem tudták kideríteni a jelenség okát. Arra sem voltak azonban hajlandók, hogy kicseréljék a cipőt.
A Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztálya az esettek kapcsolatban közölte: A vásárló a cipő megvásárlását igazoló nyugta bemutatása mellett, szavatossági jogaira hivatkozva minőségi kifogással élhet a kereskedőnél. Az úgynevezett “hibás teljesítés” alapján a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvenni az esetről, melyben rögzíti a vásárló kérését, és legkésőbb öt munkanapon belül értesítenie kell a kereskedőnek a vásárlót az álláspontjáról. Ha a kereskedő helyt ad a minőségi kifogásnak, javítással, cserével – amennyiben ezek lehetségesek – vagy a teljes vételár visszatérítésével, az eredeti állapot visszaállításával tud helytállni. Ezen felül a gyermek akár sérelemdíjat is követelhet a kereskedőtől az őt ért nem vagyoni sérelemért.