Kattints a képre! |
A kreativitás forrása
Miranda számos területről gyűjt ihletet. Sokat olvasom a kereskedelmi lapokat, körülnézek a világban, és alaposan szemügyre veszem, amit látok, figyelmesen hallgatok. Az ember sok mindent automatikusan magába szív, és minden egyes új élménynél felteheti a kérdést: Milyen hasznát vehetném ennek a munkámban? Ezzel a nyitottsággal megőrizhető és fejleszthető a kreativitás. Mirandára kollégái munkái is inspirálóan hatnak. Mindig tanulhatunk valamit a másiktól. Rám például óriási hatással van Daniël Ost munkássága.
Miranda nagy- és kiskereskedőknek, illetve fogyasztóknak egyaránt dolgozik. Ez lehetővé teszi számomra, hogy a piac valamennyi területén meggyőződjek ötleteim kreatív voltáról és eladhatóságáról, ami szintén inspirálóan hat.
Szabályok nélkül
Mirandának nincs kedvenc virága, növénye, évszaka vagy stílusa. Az emberek nem egy virágot, egy növényt vagy egy vázát vesznek meg, hanem sokkal inkább hangulatot és érzéseket.
Miranda igyekszik különlegessé tenni alkotásait. Rengeteg stílust ismerek és használok, de mindig megpróbálom egyedivé tenni azokat. Egy kompozíciónak nem kell tökéletesen szabályosnak vagy minimalistának lennie ahhoz, hogy egy bizonyos stílust tükrözzön. Mindig lehet valami extrát hozzácsempészni. És olyan lesz, amilyennek lennie kell egy virágkötészeti stílus nem szigorú szabályrendszer. Miranda kompozícióiban gyakran együtt használja a spektrum egymáshoz közel álló színeit, pl. a narancsot, a pirosat és a rózsaszínt, de sosem azért, mert kötelezőnek érzem.
Kattints a képre! |
A trendet használni
Miranda szerint a virágkötészet nem a valóságtól elrugaszkodott művészet, itt a kereskedelmi aspektus igenis fontos. Én komolyan veszem a trendeket, hiszen sok mindent elárulnak arról, ami a társadalomban történik, és ami az emberekben lejátszódik. Ugyanakkor számomra a trend mindössze nézőpont, iránymutatás, amelyet a fogyasztók igényeihez lehet és kell igazítani. Különösen azért, mert minden virágkötőnek, virágüzletnek saját vásárlói köre van. A trend nem azért van, hogy kövessük, hanem azért, hogy használjuk. Ha kreativitásunkat kiegészítjük a trend elemeivel, megőrizhetjük saját stílusunkat, és olyan termékeket készíthetünk, amelyeket az emberek boldogan megvásárolnak.