A megoldás azonban mégsem az, hogy a kutyákat kiűzzük Budapestről. A megoldás a felelősségvállalásban rejlik. A gondoskodásban, a város szeretetében és az igényességben.
Szemléletformálás és összefogás
A Fővárosi Önkormányzat a McCann Erickson Reklámügynökséggel karöltve a tarthatatlan helyzet megváltoztatására meghirdette az “Élhető város” – Kulturált Ebtartás Program 2005″ című szemléletformáló kampányát.
A kampány célja a szemléletváltás elérése, ami nem könnyű ugyan, de némi összefogással és nyitottsággal talán mégis sikerülhet. Ha nem is százszázalékosan, de legalább annyira, hogy az eredmény észrevehető legyen. A gazdiknak fel kell ismerniük, hogy egy kis odafigyeléssel saját életminőségükön is javítani tudnak, mert ha kedvencük után felszedik az ürüléket, azzal nem csupán másoknak, de maguknak sem okoznak több bosszúságot.
Az eseményen részt vett Demszky Gábor főpolgármester is |
A szervezők azt remélik, a budapestiek magukénak érzik majd a kampányt, éppen annyira, amennyire a problémát is tapasztalják . Ennek érdekében a legkülönfélébb programokkal igyekeznek felkelteni a lakosság tettvágyát. Fő célcsoportként a fiatalokat jelölték meg, hiszen ők lehetnek azok, akik a legfogékonyabbak és legbefogadóbbak a lakosság részéről, persze ehhez némi szülői támogatásra és megerősítésre is szükség lehet.
Kommandóval és egyénileg
A kampányban az egyik legszimpatikusabb elem, hogy nem veszi kutyába az állattartókat, hanem összefogást hirdet az egész lakosság körében, hiszen együtt élünk. Budapest az otthonunk, és ha ügyelünk tisztaságára, egyúttal magunkat is megtiszteljük, mert emelt fővel járhatunk utcáinkon ahelyett, hogy leszegett fejjel szlalomozunk a kupacocskák között, és bosszankodunk. Tegyük együtt tisztába a várost!