Az Apple Homepod bizonyult eddig az fejlesztői konferencia legizgalmasabb újdonságának. Az Apple Worldwide Developers Conference (WWDC) nevű rendezvényt minden évben nagyon várják a márka rajongói, ugyanis itt derül ki, hogy milyen irányba halad kedvenc cégük a közeli jövőben.
Nem volt ez másként most sem, noha világrengető újdonság nem érkezett: mutattak be új iPadet és felturbózott Macbookot, a pulzusa valószínűleg senkinek sem ugrott meg igazán. Nem is csoda, mivel az iPhone-ok eladásai is csökkenni látszanak világszerte, így Tim Cook cégének új területekre kell merészkednie.
Apple Homepod: az új hódító?
Erre lehet megfelelő eszköz az Apple Homepod, valójában egy vezeték nélküli hangszóró, amelyben az Apple mobileszközeiről (illetve számítógépeiről) ismert Siri nevű digitális asszisztens teljesít szolgálatot.
Az Apple Homepod a mesterséges intelligenciának köszönhetően képes lesz üzeneteket küldeni, de a számunkra érdekes híreket, sporteredményeket is megkeresi, és akár el is mondja. Emellett zenét ajánl, amelyet egyből le is játszik az Apple Music szolgáltatásával, illetve – és itt néz az Apple a közeli jövőbe – az intelligens otthonokban nélkülözhetetlen központként funkcionál, vagyis képes lesz kezelni az erre alkalmas intelligens izzókat vagy például termosztátokat.
Az Apple számára ez valóban új terület, ráadásul, tőlük szokatlan módon, nem is kis késéssel érkeznek meg a digitális asszisztensek bulijába: az Amazon az Alexa nevű asszisztense, illetve az Amazon Echo nevű eszköz, míg a Google saját megoldása a Google Home nevű eszköz révén már jelen van a piacon, sőt az előbbit már tavaly októberben bemutatták a nagyközönségnek.
Első ránézésre az Apple Homepod képességei jóval korlátozottabbak, mint a többieké, főleg az Amazon Echóé, amely a gigantikus webáruházból milliónyi termék – köztük akár az esti vacsora – házhoz szállítását is el tudja intézni.
De mielőtt folytatnánk a digitális asszisztensek csataterének elemzését, gyorsan nézzük, pontosan mit kapunk – majd az év végén, ekkor kerül ugyanis a boltokba – az Apple Homepod 349 dolláros (valamivel több mint 95 000 forintos) áráért. Az eszköz körülbelül 18 centi magas, jó arasznyi átmérőjű henger, amelyet a hangfalakra jellemző hálós szövet borít (a hírek szerint fehér vagy szürke színben lesz kapható). Az Apple A8 chipje dolgozik benne, ennél lényegesebb azonban, hogy képes felmérni, milyen környezetben helyezték el, így a zenelejátszást úgy optimalizálja, hogy mindig a legjobban szóljon.
Bár az Apple Homepod első ránézésre kevesebbet tud, mint a versenytársai, iparági elemzők rámutattak, hogy az Apple sikerének receptje sokszor éppen ebben rejlett: kevés dolgot csinálj, de azt csináld a legjobban! Jó példa erre az iPod, amely a XXI. század hajnalán a piacon már jelenlévő digitális zenelejátszók közül tudott kiemelkedni a felhasználói élménnyel és a minőséggel.
Az Apple Homepod bejelentése az első új termék az Apple Watch 2014-es debütálása óta. A cupertinói cég emellett a kiterjesztett valóságot látja a jövő nagy ígéreteként, a WWDC-n ugyanis kifejezetten az iPhone-okon és iPadeken használható augmented reality alkalmazások fejlesztéséhez szükséges eszközöket prezentálták a szakmai közönségnek. Ezt egyébként a Gyűrűk ura Oscar-díjas rendezője, Peter Jackson által alapított Wingnut AR nevű fejlesztő cég vállalta magára az Apple rendezvényén.