Otthon

Adományozz okosan, neked ez egy fillérbe se kerül (x)

Nap mint nap találkozunk jótékonykodásra ösztönző felhívással, és bár szívesen adunk, a lehetőségek erdejében gyakran eltévedünk. Jó helyre megy? Kinek és mennyit? Tényleg hatékony? Ezeket a kérdéseket jártuk körbe Brenkus Krisztiánnal, az Auchan Retail Magyarország vásárlói marketingért és adatbázisért felelős vezetőjével.

A jótékonykodás sajnos még nem szerves része a mindennapoknak, pedig nem sokkal bonyolultabb, mint akár a napi bevásárlás. Ön szerint milyen jótékonysági akciók azok, amelyek a leginkább ösztönzőleg hathatnak?

Úgy gondolom, hogy az első és legfontosabb az átlátható és biztos hátterű szervezetek támogatása. Jó döntés, ha olyan kampányokhoz csatlakozunk, amelyeket nagyobb vállalatok nevei fémjeleznek, hiszen ez lehetővé teszi, hogy az adományok felhasználása követhető legyen.

Sokakat az anyagi korlátok tántorítanak el a jótékonykodástól, nekik milyen megoldásokat javasol?

Szerencsére léteznek már olyan innovatív formái is az adományozásnak, ahol ténylegesen nem kell adunk pénzt, hanem egyéb adománnyal segítünk egy jó ügyet, például azzal, hogy egy szervezet javára lemondunk az általunk gyűjtött hűségpontokról. 

Az Auchannál milyen jótékonysági kampányokhoz csatlakozhatnak a vásárlók?

A Bizalompont Adományozási Programban a vásárlók február végéig dönthetnek arról, hogy a bevásárlás után automatikusan kapott pontjaik mekkora részét adományozzák hat alapítvány valamelyikének. Arról is lehet szavazni, hogy közülük melyik kapjon további 1 millió Bizalompontot az áruházlánctól.

Milyen szempontok alapján választották ki a hat alapítványt?

Ahány ember, annyi szívügy. Mi így látjuk a vásárlóink körében. Vannak, akik a beteg gyerekek gyógyítását kitűző szervezeteket segítenék, sokaknak a felelős állattartás segítése a fókusztéma és vannak, akik a rászorulókat támogatnák. Témától függetlenül elsődleges szempont volt, hogy elismert és valós segítséget nyújtó szervezeteket vonjunk be az akcióba. A Peter Cerny Alapítvány több mint 30 éve tevékenyen segíti a koraszülöttek mentését, szállítását, intenzív ellátását és az azt követő gondozást és rehabilitációt. Örülünk, hogy akciónkba bevonhattuk a Tábitha Gyermekhospice Házat, amely a gyógyíthatatlan betegségben szenvedő gyerekek számára biztosít méltó, szeretetteljes környezetet és szakszerű orvosi segítséget, miközben a szülők és rokonok folyamatosan a beteg mellett lehetnek. A Szívbeteg Gyermekek Védelmében Alapítvány  a szívbeteg újszülöttek, csecsemők és gyerekek gyógyulását segíti. A Baptista Szeretetszolgálat a világ 18 országában nyújt rendszeres segélyt, élelmet, humanitárius és lelki segítséget a szociálisan perifériára szorult emberek számára. A Rex Kutyaotthon Alapítvány a kóbor állatok létszámának csökkentéséért és az állatok szenvedésének megakadályozásáért dolgozik. Sokan hallottak már az SOS Gyermekfalvak Magyarország munkájáról, akik 400 gyereknek adnak szerető, biztonságos otthont nevelőszülői családokban, valamint további több száz gyereket támogatnak családmegerősítő programokkal, hogy megelőzzék a gyerekek kiemelését a családból.

Adományozni és szavazni az Auchan Bizalomkártya online felületén lehet a bizalomkartya.auchan.hu/adomanyozas oldalon február 29-ig.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top