Nem jön többé IKEA-katalógus a postaládába

nlc | 2020. December 07.
A bútoráruház 70 év után búcsúzik az ikonikus kiadványtól.
2021-es trendszínek

Aligha van háztartás Magyarországon, ahol ne lapulna legalább egy-két IKEA-katalógus. A kiadvány fontos szerepet játszott abban, hogy a svéd vállalat lakberendezési termékeivel és megoldásaival elérje és inspirálja az emberek többségét, a világ minden táján. Az idők azonban változnak. A világ digitalizálódott, a vásárlói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak, az IKEA katalógust pedig egyre kevesebben használták. A vállalatcsoport ezért azt az érzelmes, ámde racionális döntést hozta, hogy tiszteletteljes búcsút vesz az IKEA-katalógus sikeres karrierjétől, és nagy izgalommal tekint a jövőbe.

„Az IKEA-katalógus mind a vásárlók, mind a munkatársak számára egy olyan kiadványt jelentett, amely az évek során sok-sok érzelmet, emléket és örömöt hozott. 70 éven keresztül az egyik legegyedibb és legikonikusabb termékünk volt, emberek milliárdjait inspirálva a világ minden táján. Új fejezetet nyitni a kedvenc katalógusunk után, valójában egy természetes folyamat része, hisz a fogyasztói magatartás és a médiafogyasztási szokások megváltoztak. Annak érdekében, hogy elérjük az emberek többségét, és kapcsolatba kerüljünk velük, új eszközökkel juttatjuk el hozzájuk inspiráló lakberendezési megoldásainkat” – mondja Konrad Grüss, az Inter IKEA Systems B.V. ügyvezető igazgatója.

Az IKEA katalógusa 70 év után búcsúzik (Fotó: Getty Images)

Az otthoni élet soha ezidáig nem volt ilyen fontos. Az elmúlt években a lakberendezési vállalat új lehetőségeket és megoldásokat vizsgált az IKEA katalógus tartalmának terjesztésére. A vásárlóktól és az áruházakból begyűjtött tapasztalatok és vélemények halmazából kiderült, hogy az emberek a már bevált és izgalmas új eszközök segítségével ma már inkább az otthonuk kényelmében álmodoznak és tervezik meg otthonaikat. Habár elérkezett az IKEA-katalógustól való búcsú ideje, e fejezet lezárása és egy új fejezet küszöbe izgalmas jövőt ígér.

„Az elmúlt évtizedekben a médiakörnyezet nagymértékben változott, és bár a katalógus a médiamixünk legfontosabb eleme volt, a szerepe mára megváltozott. Úgy látjuk, hogy az emberek többsége az interneten és a közösségi média felületeken keres lakberendezési inspirációt digitális csatornák és influencerek segítségével. Emiatt már néhány évvel ezelőtt megkezdtük a nyomtatott katalógus-példányszámok csökkentését: míg 2017-ben a cseh-magyar-szlovák régióban 3,8 millió katalógust adtunk ki, 2020 augusztusában ez a szám már csak 350 000 volt” – mondta el Szauter Zsolt, az IKEA Magyarország marketingvezetője, aki abban is bízik, hogy az IKEA így a jövőben még jobb, fenntarthatóbb és relevánsabb módokon nyújthat inspirációkat vásárlói számára napról napra, erős digitális médiafókusszal segítve őket szebb otthoni hétköznapjaik megteremtésében.

„Nem a semmiből indulunk. Már megkezdtük azt az átalakulási folyamatot, amelynek révén változtattunk a vásárlóinkkal való kapcsolattartás mikéntjein, és ezt a munkát további kapcsolódási módok felkutatásával folytatjuk, hogy az IKEA unikális lakberendezési tudását, termékeit és megoldásait a leghatékonyabban kiterjesszük, annak érdekében, hogy az emberek többségét új kapcsolódási módokon, csatornákon és formákban inspiráljuk” – tette hozzá Konrad Grüss.

A svéd cég is érzi a digitalizáció hatását: a tavalyi év során az IKEA.com látogatottsága megközelítette a 4 milliárdot. Az IKEA katalógusát egyébként a 2016-ra datálható csúcskorszakban a világon kétszázmillió példányban terjesztették, 32 nyelven.

További cikkeink a lakberendezés témakörében:

Exit mobile version