Az otthonunkat és az autónkat bármikor érheti olyan csapás, ami miatt a biztosítóhoz kell fordulni és kérni a kárrendezést. Az első lépés mindig a baj megtörténte után az, hogy be kell jelenteni a biztosító felé, hogy mi történt, ezzel elindítva a folyamatot, amelynek a végén remélhetőleg egy olyan pénzösszeget kapunk a biztosítótól, amitől kevésbé fog fájni az ingatlanban, ingóságban, autóban esett kár.
Eddig szekrényekben turkálás és fiókok kiborítása előzte meg a kárbejelentést, mert jellemzően nem emlékeztünk arra, hova tettük a biztosítós papírokat, ám ez egy mozdulattal megoldódik az online kárrendezés lehetőségével, amivel tényleg csak pár kattintásra vagyunk a biztosítótól éjjel-nappal. Sőt, a feledékeny, rendetlen fiókos károsultaknak az is óriási könnyebbség, hogy a hiányzó iratokat is pótolhatjuk online.
A kárrendezés folyamata
Az Allianznál az online kárrendezés az autó- és lakásbiztosítások esetén óriási segítség, a cég statisztikája szerint az elmúlt egy évben több mint 100 ezer esetet jelentettek be az ügyfelek az allianz.hu oldalon keresztül. A folyamat egyszerű, az oldal tele van segítő információval, amelyek végigvezetnek a bejelentésen, ezután egy e-mailben elküldik a személyre szóló kárstátusz lapot – ezen követhetjük a kárügyünk alakulását, és ha szükséges újabb iratokat nyújthatunk be könnyedén.
A tájékoztatóban a határidőkre is felhívják a figyelmünket, mert ahhoz, hogy a biztosításból pénzt kapjunk, megadott időn belül kell bejelenteni a kárt:
- casco kár esetében 1 munkanapon belül;
- kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kár esetén haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül, mint károsult, és 5 munkanapon belül, mint károkozó;
- lakossági vagyonkár esetén 2 munkanapon belül;
- az Allianz Otthonom Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás esetén 10 munkanapon belül.

Forrás: Getty Images
Kárrendezés 4 egyszerű lépésben
Az online kárrendezéshez rendkívül egyszerű lépések vezetnek, az oldal ebben is nagy segítségünkre lesz, amire szükségünk is van, ha épp amiatt idegeskedünk, mert a legfontosabb értékeinket valamilyen baj érte. A folyamatban a következő lépések várnak ránk:
- Kárbejelentés: az online kárbejelentés a nap 24 órájában elérhető, érdemes ezt a lehetőséget választanod. Amint bejelentetted a káreseményt, egy személyes linket kapsz – a választásodtól függően emailben vagy SMS-ben. A kárügyed aktuális státusztát itt egyszerűen nyomon tudod követni.
- Kárszemle: Ha a gyors, online kárbejelentést választottad, gyorsabb a kárrendezés! Amennyiben a kárról az online felületeden képeket, dokumentumokat is feltöltöttél, sok esetben személyes kárszemlére sem lesz szükség. A biztosító szakértője gyorsan értékel minden feltöltött anyagot.
- Kárkifizetés: Az arra alkalmas károk esetén egyösszegű ajánlatot kapsz, amelyet ha elfogadsz, az elfogadást követő munkanapon az összeg máris a bankszámládon lesz!
- Visszajelzés: A kár lezárása után kapsz egy elégedettségi kérdőívet. Ha ebben megosztod a kárügyintézéssel kapcsolatos tapasztalataidat, sokat segítesz a kárrendezési kollégáknak, hogy a folyamat még egyszerűbb, még gördülékenyebb legyen. Számít a véleményed!
Az online kárrendezésben nemcsak az a kényelem vonzó, hogy nem kell papírokat keresgélni kár esetén, hanem az is, hogy a kárstátusz lap segítségével villámgyorsan juthatunk a létfontosságú információkhoz, amelyek az ügyhöz tartoznak, így tényleg végig tájékozottak maradhatunk az ügy során. Ennél egyszerűbb még nem volt a kárrendezés, pár kattintásra vagyunk a kártérítéstől!
A név kötelez. Az Allianznál 130 éve gondoskodunk ügyfeleinkről. Magyarországon több mint másfél millióan bízták ránk legnagyobb értékeiket, legyen szó vagyon-, élet- és egészségbiztosítástól kezdve egészen a vagyonkezelési szolgáltatásokig. Mit mondanak ügyfeleink? Érdemes elolvasni oldalunkon.