A legtöbben szeretjük csinosítani a lakásunkat, hogy a nap végén egy szívünkhöz közel álló, az egyéniségünkhöz legjobban passzoló otthonba érkezzünk meg. Legyen kényelmes, meleg és megnyugtató, vagy divatos, ötletes és inspiráló – ki mit szeretne. De mivel nem vagyunk szakemberek, óhatatlan, hogy elkövetünk lakberendezési hibákat: rosszul választjuk meg a falfesték színét vagy minden bútort a falhoz tolunk.
Aztán van egy másik gyakori probléma is: a kiegészítők és kisebb-nagyobb dekorációk kiválasztása. Fogalmazzunk úgy, hogy nem minden esetben döntünk a legjobban, és ahelyett, hogy emelnénk az otthonunk fényét, inkább kínos lesz a végeredmény. Vagy olyan dolgokhoz ragaszkodunk, amelyek egykor trendik volt, de mostanra eljárt fölöttük az idő.
A Terry’s Fabrics nevű lakberendezési áruház megkérdezte a Z generációs briteket, hogy szerintük melyek a legcikibb lakberendezési tárgyak. A megkérdezettek 62 százaléka azt mondta, hogy szokott megjegyzéseket tenni mások otthonára,
50 százalék pedig elismerte, hogy alkotott már véleményt valakiről a lakása alapján.
Néhányan még azt is bevallották, hogy szüleik életterét nézve olykor beleborzonganak, hogy az őseiknek milyen ízlése van.
Az alábbi galériában összegyűjtöttük, hogy a fiatalabb generáció szerint melyek a legkínosabb tárgyak egy otthonban. Ha rábukkansz a listában olyasvalamire, ami a te lakásodban is megtalálható, ne vedd a lelkedre, mert a megkérdezettek 89 százaléka szerint hosszú távon minden lakberendezési trend újra divatba jön.
Kattints a ciki holmikért!
A színes fürdőszobai szaniterek kerültek a lista élére, a megkérdezettek 44 százaléka tartja őket cikinek (Fotó: Unsplash)
Műanyag virágok és növények (32 százalék szerinti ciki) (Fotó: Unsplash)
„Élj, nevess, szeress” felirat (31 százalék) (Fotó: Unsplash)
Kitömött állatok (30 százalék) (Fotó: Unsplash)
Bolyhos takaróhuzat a vécéülőkére (27 százalék) (Fotó: Getty Images)
Virágmintás szőnyegek (23 százalék) (Fotó: Pexels)
Fehér műbőr kanapé (19 százalék) (Fotó: Pexels)
Linóleum padló (19 százalék) (Fotó: Getty Images)
„Welcome” vagy más üdvözlő lábtörlő a bejárati ajtó előtt (18 százalék) (Fotó: Pexels)
Átlátszó függönyök (18 százalék) (Fotó: Pexels)
Bohém tárgyak, például afrikai maszkok (17 százalék)
„Vigyázz! A kutya harap!” feliratú tábla és társai (17 százalék) (Fotó: MTI/H. Szabó Sándor)
Rengeteg párna az ágyon vagy a kanapén (15 százalék) (Fotó: Unsplash)