nlc.hu
Shine
Mercedes-Benz Fashion Week CE x Société

Mercedes-Benz Fashion Week CE x Société

A Société Fashion Accelerator Program a 2018 tavaszán Budapesten nyitó Société Ház egyik kiemelt kezdeményezése, küldetése a közép-európai

A Société Fashion Accelerator Program a 2018 tavaszán Budapesten nyitó Société Ház egyik kiemelt kezdeményezése, küldetése a közép-európai divatközösség építése a tehetségek támogatásával.

Az egyéves program személyre szabott üzleti tanácsadást, networking és médiamegjelenési lehetőségeket kínál a régió hat kiválasztott tervezőcsapata számára, és segítséget nyújt a nemzetközi piacokon való érvényesüléshez.

A programra jelentkezők közül 12 tehetséges, közép-európai tervező kapott lehetőséget júniusban, hogy alkotásaikat New Yorkban, egy divatszerkesztőkből, fotósokból és a szakma elismert képviselőiből álló zsűri értékelje. A hat győztes között három magyar designer szerepelt: a Grandpa férfi divatmárka tervezője, Nagy Annamari, illetve Szegedi Kata és Tomcsányi Dóri, akik saját márkáikkal a hazai piac meghatározó szereplői.

A magyar tehetségeken kívül a Bodymaps nevű lengyel, illetve a Laformela és a Jiri Kalfar nevű cseh márkák képviselői vehetnek részt az egyéves mentorprogramban. Az utóbbi brand kivételével a Société Fashion Accelerator Program divattervezői a budapesti Mercedes-Benz Fashion Week CE keretében mind bemutatják majd kollekcióikat.

Addig is ismerkedjünk meg közelebbről a divattervezőkkel és márkáikkal:

Bodymaps

A 2015-ben, Ewa Stepnowska által alapított márka székhelye Lengyelországban található. Ewa, aki egy tó partján nőtt fel, mindig úgy érezte, hogy hiányzik valami a fürdőruhákból, mintha nem teljesen passzolnánk viselőjükhöz. Ezen ötlettől vezérelve alapította meg Bodymaps nevű fürdőruhamárkáját, és nemrég indította el állandó showroomját Varsóban.

Grandpa

A budapesti férfiruha márkát Nagy Annamária hozta létre 2016-ban. A tervező a családi hagyományokból, a közeli ismerősök közösségéből és a múlt időtálló és tartós kollekcióinak örökségéből inspirálódik. A darabok innovatív anyagokból, hagyományos technikákkal – kötéssel és horgolással – készülnek. Annamari az eredeti keménységet ötvözi a játékossággal és a mindennapok valós hangulatával.

Jiri Kalfar

Jiri Kalfar cseh tervező 2012-ben hozta létre saját márkáját. Férfiruhái a nemi identitás témakörében feszegetik a határokat, női kollekciója pedig a feminin lélek szabadságát ünnepli természetes sziluettjeivel és élénk színkombinációival. Jiri a minimalista részleteket és a kiemelkedő minőségű, természetes anyagokat kedveli, központban mindig az időtlenség és az elegancia áll, egy kis színpadiassággal fűszerezve. (Jiri Kalfar nem lesz jelen a Mercedes-Benz Fashion Week CE-n.)

Kata Szegedi

A Szegedi Kata nevét viselő női ruhamárka 2009-ben alakult, székhelye Budapest. A tervező kollekciói innovatív és modern dizájnt képviselnek, ruhái viselői a 21. századi, erős nők, akik egyszerre dominánsak, játékosak, kiszámíthatatlanok és mindig inspirálók. A tervezőnő múzsája a kortárs művészet, a kultúra és a városi életstílus.

Laformela

A cseh és szlovák független divatmárka 2010-ben alakult, Prágában. A Laformela alkotásai megkérdőjelezhetetlenül hitelesek, a kollektív kelet-európai örökség, a történelem és a kultúra nagyban alakítják a formatervezést.

Tomcsanyi

A Tomcsanyi egy budapesti székhelyű női ruhamárka, amelyet Tomcsányi Dóri alapított 2013-ban. A tervező gyakran használja gyerekkori emlékeit a keleti blokk boldog éveiből, de az esztétikai visszatekintés természetesen keveredik kollekcióiban a csúcsminőségű divattal és minimalizmussal. Célja, hogy vízióit átültesse alkotásaiba, és ne csak ruhákat, hanem inkább életszemléletet kínáljon, amit a „vásárolj kevesebbet, élj többet” mottó ír le a legjobban.

SOCIÉTÉ

A Société a kortárs alkotók közép-európai közössége és egy konstruktív mozgalom, mely lehetőséget kínál a fiatal generáció kreativitásának, tehetségének kibontakozására a művészet és a divat terén – akár nemzetközi szinten is – és megfelelő platformokkal, rendezvényekkel, kiterjedt kapcsolati hálóval támogatja őket. A Société magyarországi otthona, a régió új, kortárs művészeti, divat- és gasztronómiai központja a Sas utcában nyílik jövő tavasszal. A Société Budapest klubesemények, interaktív kiállítások, aukciók, divatbemutatók és a területükön kiemelkedő szakértők workshopjai keretében biztosít programot és inspirációt minden érdeklődőnek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top