Shine

Feláldozta az egész életét a szépségért

A Clarins alapítója egész életét a nők egészséges szépségének szentelte, örökségét már a család harmadik generációja viszi tovább.

1954-et írtak, amikor egy párizsi fizikoterapeuta, Jacques Courtin megnyitotta Szépségszalonját, ahol új, exkluzív masszázsmetódusaihoz tisztán növényi olajokból, helyben előállított készítményeket használt. A tradicionális test- és arckezelések forradalmasítása rövid idő alatt akkora siker lett, hogy a kis szalon szépségintézetté nőtte ki magát, amelyben fizikoterapeuták és kozmetikusok sora végezte a kezeléseket. A történet azonban itt nem állt meg – sőt, épp csak elkezdődött.

Jacques Courtin-Clarins, a Clarins alapítója

Személyes kapcsolat mindenek felett

A rue Tronchet-n nyitott intézetet Clarinsnak egy iskolai színdarabban eljátszott karakter után nevezte el, amelyhez a későbbi évek során annyi siker és öröm társult, hogy 1978-ban saját családneveként is felvette.

A hölgyek rajongtak a szalon által nyújtott gyógyító kezelésekért, Courtin-Clarins azonban azt is észrevette, hogy vendégei számára szépségük megőrzése legalább olyan fontos volt, mint egészségük óvása. Határozott és nagy igény volt rá, hogy a kezelések során olyan készítményeket használjanak, amelyek bőrüket ragyogóbbá, ápoltabbá teszi, a Szépségintézet által kínált olajak pedig, úgy tűnt, tökéletesen megfelelnek a velük szemben támasztott elvárásoknak.

A Clarins szalon a párizsi 35 rue Tronchet-n

 

Mégis, bő tíz év telt el az indulástól, mikor 1965-ben az alapító úgy döntött, enged vendégei kérésének, és kiskereskedelmi forgalomba hozza a kezelésekhez használt termékeket. Azt azonban már ekkor eltökélte, készítményei csak válogatott helyeken lesznek elérhetők, hogy a minőség és exkluzivitás érzése ne sérüljön. Az első kozmetikumok között arc- és testolajok, valamint egy alakformáló termék, az Aminsvit volt.

A természetes, növényi eredetű összetevők helyett a ’70-es években egyre nagyobb trenddé vált, hogy a kozmetikumok mesterségesen előállított összetevőkön alapultak, Courtin-Clarins azonban elutasította ezt az irányzatot, és kitartott eredeti elképzelése mellett, amelyhez szigorúan ragaszkodott a későbbi fejlesztések során is.

A Clarins sikerterméke, a Double Serum fejlődése 1985-ös megjelenése óta

A vendégei iránti figyelem és a törődés kulcsfontosságú volt Courtin-Clarins számára, ezért hogy a legjobb választ tudja adni szépségápolással kapcsolatos aggodalmaikra, és ne veszítse el azt a fajta személyes kapcsolatot, ami Szépségintézetét jellemezte, megalkotta a vásárlói kártyát, amely abban az időben óriási újdonságnak számított. Mára – a környezettudatos gondolkodásmód miatt – a vásárlói kártya papírformáját ugyan felváltotta a csomagolás belsejébe elhelyezett „Clarins Club” meghívó, a tagsághoz kötött exkluzív szolgáltatások és kedvezmények változatlanul jellemzik a mai napig.

Újító gondolatok

1974-től felgyorsultak a Clarins körül az események: az alapító fia, Christian Courtin-Clarins ekkor csatlakozott a céghez, és alapította meg az első Nemzetközi Divíziót azzal a küldetéssel, hogy a márkát világszintűre fejlessze. A nyolcvanas évekre a Clarins Franciaországban vezető bőrápolási márkává vált, majd egy évtizeddel később európai szinten is elérte ezt, miközben az Egyesült Államokban is felfuttatta leányvállalatát.

1991 két szempontból is jelentős év volt Jacques Courtin-Clarins számára. Nemcsak az első make-up-család jelent meg ekkor, de a Clarins volt a legelső kozmetikai márka, amely levegőszennyeződés elleni komplexszel jelentkezett. A nagyrészt növényi hatóanyagokból álló készítmény mára a márka összes nappali krémjében megtalálható, igaz megalkotása óta már többször megújították formuláját, hogy javítsák hatékonyságát.

A folyamatos innováció, a sikertermékek rendszeres felülvizsgálata és javítása azonban nem tette lelketlen multivá a családi vállalkozást. A francia szépségipari szereplők közül Jacques Courtin-Clarins elsőként döntött úgy, hogy felhagy az állatkísérletekkel, ami ellen sajnos még ma is küzdeni kell. 1987-ben ezzel jócskán megelőzte saját korát és annak nézeteit. Társadalmi felelősségvállalását mutatja az is, hogy 1989-ben a főként nőket érintő betegség, a sokizületi gyulladás, vagyis a polyarthritis kutatásának segítésére alapítványt hozott létre, amely a mai napig működik, és támogatja a betegséggel kapcsolatos kutatásokat.

Jacques Courtin-Clarins és fiai a ’90-es években

Másik fia, Olivier még a kilencvenes években csatlakozott a céghez, így a kétezres években a családi vállalkozás már két generáció minden tapasztalatával és energiájával lépett be. 2002-ben, az elsők között reagálva a társadalmi változásokra és a férfiak egyre növekvő igényére a minőségi kozmetikumok iránt, beindították a Clarins férfi arcápolói vonalát is.

„Tegyél többet, csináld jobban, és élvezd is!”

Ez volt Jacques Courtin-Clarins filozófiája, ami egész életútját végigkísérte. 2007-ben, 85 éves korában otthonában hunyt el, örökül hagyva fiaira az egyik legnagyobb francia kozmetikai birodalmat és a szilárd értékszemléletet, amelynek mentén felépítette azt. A cég pedig jó eséllyel marad meg továbbra is a Courtin-Clarins család örökségének, tekintve, hogy már a harmadik generáció, Christian és Olivier lányai is becsatlakoztak az üzletvezetésbe.

Jacques Courtin-Clarins unokái, Virginie, Claire, Prisca és Jenna Courtin-Clarins. Mára már ők is bekapcsolódtak a családi vállalkozás vezetésébe

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top