“A piac korrupt. Tudnunk kell, van-e kortárs darab. Ami a valóságra kérdez rá, amiben élünk. És belezavar megszokott észlelési mezőnkbe. Az előre látható, a biztos kikerülésével kockáztat.”
|
A magyar színházi élet egyik legformabontóbb rendezője, aki előszeretettel nyúl kényes témákhoz, illetve ha klasszikus darabot rendez, akkor sem a hagyományos dramaturgia szabályai szerint gondolkozik, a Trafóban Sarah Kane Megtisztulva című darabját állítja színpadra. Ez a választás többféle kihívást rejt magában. Kísérlet arra, miként jöhet létre egy színházi előadás befogadó színházi körülmények között; miként lehet egy színpad nélküli üres teret beépíteni, használni úgy, hogy az adekvát módon hordozza és közvetítse ennek a kortárs angol darabnak lehetséges olvasatait. Zsótér színháza bizonyos értelemben könyörtelen színház, amennyiben a könyörtelenség a szembesítés aktusában rejlik. A Sarah Kane szöveg sokkoló módon mutatja fel egy kegyetlen világ képét. Ezek a történések nem aktualitásukban fontosak, hanem az emberi lét végső kérdéseinek felvetése szempontjából. A velük való szembesülés révén meghatározhatjuk magunkat, újra megvizsgálhatjuk saját, személyes kérdéseinket és válaszainkat. Ez történik velünk Zsótér színházában vagy a Sarah Kane darab olvastán. Kettejük találkozására kerül sor 2001 szeptemberében a Trafóban.