Esterházy Marcell idén végez a Magyar Képzőművészeti Egyetem Intermédia tanszékén. Először fotókkal, illetve átdolgozott, talált képekkel jelentkezett a kiállításokon, mára azonban a digitális technikák szabad és kreatív felhasználása vált munkája egyik fő jellemzőjévé. A populáris kultúra, a tömegmédiumok vagy éppen az egyezményes jelrendszerek képi világának, technikáinak, dramaturgiájának játékos felhasználása több művének is alapjául szolgált.
A Trafó Galériában egy négy részes videoinstallációt mutat be. Nem hagyományos értelemben vett videomunkákról van szó, hanem digitális fényképezőgéppel kockánként felvett, majd számítógépen összeszerkesztett animációkról. Esterházy azért választotta ezt a technikát, mert így az egyes képkockák létrejötte, szerkesztése, komponálása sokkal pontosabban kontrollálható: az így készült mozgókép csak olyan elemeket tartalmaz, amelyek a művész szempontjai szerint fontosak. Így dramaturgiailag erősebb hatás érhető el, többek között azért, mert ily módon a bemutatott esemény időtartama, ritmusa is jobban manipulálható.
A videoinstalláció a gyermekrajzfilmekből ismerős helyzetekre, a rajzfilmes animációkban rejlő lehetőségekre, formai sajátosságokra épül. A végeredmény azonban nem rajzfilm, hanem egy négy darabból álló videomunka, mely részben a test és a tér kapcsolatáról, részben pedig a manipulált képkockákban rejlő játékról szól.
A négy videoanimáció nincs feltétlenül szoros kapcsolatban egymással, nincs szigorúan vett időbeli sorrendjük: nem egy négy részben elmesélt narratívát látunk, az egymásba kapcsolódó filmek mégis egy teljes, lezárt művet alkotnak.
A kiállítás 2003. február 18. – március 16. között látható a Trafóban