|
Antal Nimród már legelső klipjét is a budapesti metróban forgatta a Warpigs együttesnek, de metrós filmjének zenéjét végül egy elektronikus zenekarral, a Neóval készíttette el, mely már korábban (A rózsaszín párduc és a Minden lében két kanál fő témáinak feldolgozásával) is bizonyította a filmzenékhez való affinitását. A rendező az első megbeszélésük alkalmával a Dust Brothers által jegyzett Harcosok klubja filmzenét, illetve a Dust Brothers produceri irányításával készült Beastie Boys-lemezt mutatta a Neo-tagoknak, az előtanulmánynak számító 2000-ben forgatott trailerhez a szintén Dust Brothers néven indult Chemical Brotherstől válogatott aláfestő zenét, a film 2003 nyarára elkészült tesztverziójához pedig ideiglenesen a 2002-es Lo-Tech Man, Hi-Tech World című Neo-albumról kiollózott zenék után egy Tricky-számot tett záródalnak. Így nem meglepő, hogy a Neo-filmzene a Dust Brothers / Chemical Brothers-iskolához illeszkedik, két 2002-es szám (a Renard és a nemrégiben kislemezen is megjelent Everybody Come On) bennragadt a végleges verzióban, a stáblista alá futó dubos záródal (melyben maga Antal Nimród mondja a I cant breathe kezdetű angol szöveget) pedig olyan trickys hangzású. A Kontroll című szám mellett van egy másik vokális felvétel is, a kilencvenes évek második felének elektro-britpop kollaborációit idéző Gyalogkakukk (Its Over Now), és mindkét dalban a békéscsabai Rag Doll zenekarból érkezett énekes páros, Kőváry Péter és Hodosi Enikő működik közre. Ami a hangszeres részt illeti, Ábrahám Zsolt gitáros, Papesh Péter basszista, sztárvendégként pedig a trombitás Fekete-Kovács Kornél segíti a két billentyűs-programozó-zeneszerzőt, a borító tanúsága szerint már nagyrészt külön-külön dolgozó Milkovics Mátyást és Moldvai Márkot, akik a metróalagutakban és szellőzőaknákban felvett atmoszférákat is belekomponálták az aláfestésbe.
Nemcsak a filmzene lett a filmet profi módon kiszolgáló munka, de a filmzenelemez is ügyesen szerkesztett egység (12 hangulatkép 36 percben ahogy a hátsó borítón a felirat hirdeti), egybefüggő, egymásba átfolyó témákkal a hetvenes évek wah-wah pedálos krimizenéit idéző Üldözéstől a pihentető vagy baljós ambient darabokig (nem feltétlenül a filmbeli elhangzás sorrendjében), az elején és a végén két szövegrészlettel a főszerelő Bulcsútól (Csányi Sándor) és az őrangyal Béla bácsitól (Kovács Lajos – tőle egy olyan részlet, ami végül a filmbe nem került be). Az említett két 2002-es (még Szűcs Krisztián énekessel trióban írt és felvett) Neo-dal azonban nem szerepel a filmzenelemezen (a borító szövege a Lo-Tech Man, Hi-Tech World albumhoz irányítja a vásárlókat), pedig talán szerencsésebb lett volna azokat a számokat is vagy legalább az Everybody Come Ont, akár rövidített verzióban beilleszteni, és akkor a kiadvány már teljes (hosszúságú, értékű) albumnak számítana, a mozi után lemezboltba siető nézők pedig a teljes filmzeneélményt reprodukálhatnák (és két klipről ismert dalt is kapnának) vele. Az utóbbi évek figyelemreméltó magyar filmzenealbumainak (Nincsen nekem vágyam semmi, Macerás ügyek) sorában díszhelyre kerülő lemez persze így is könnyen az eddigi legsikeresebb Neo-produkcióvá válhat (a sors fintora, hogy mindez pont akkor történik, mikor a zenekar komoly válságon és átalakuláson megy keresztül).