Hölgyek, vigyázat! Ha életünk párja ragaszkodik ahhoz, hogy a család új C3-át dízelmotorral vásároljuk meg, valószínű, hogy saját maga felé hajlik a keze, és csak vonakodva fogja nekünk átengedni a kis Citroën vezetését. A Citroën legmodernebb technológiát alkalmazó, a versenytársak által is etalonként számon tartott HDI dízelmotorjai ugyanis igazán elemükben vannak a könnyű léptű C3-ban. Már a 70 lóerős változat is fürgén mozgatja az autót, városban ellenállhatatlan robbanékonysággal, országúton észvesztően csekély fogyasztással hálálva meg vezetőjének a választást, de ugyanennek a motornak a 92 lóerőre felpaprikázott verziója már a valóban tapasztalt pilótákat is képes meglepni.
|
ztonságban persze akkor sem érezhetjük vezetéshez való jogunkat, ha partnerünk derekát látszólag beadva egy benzinmotoros C3 mellett teszi le voksát. Hiába a legkisebb, az 1,1 literes motor is elég erőt mozgósít ahhoz, hogy élvezetesen cikázhassunk autónkkal a csúcsforgalomban. Az 1,4 literes hajtóművek (75, illetve 90 lóerővel) a városhatáron kívül, hosszabb utakon is elevenné teszik az autót, az 1,6-osból felszabaduló 110 lóerőtől pedig ugyanúgy megszeppennek a C3-t nem ismerő autósok, mint azok, akik a HDI-vel próbálnak versenyre kelni.
Tehát vigyázat, hölgyek! Bármilyen C3-ra esik is választásunk, kössük ki jó előre, hogy legalábbis fele-fele arányban osztozunk majd vezetésén. Persze még így is engedékenyek vagyunk