Szabadidő

Csodálatos Júlia

Szabó István új filmje egy habkönnyû, kellemes szórakozást ígérõ kedves, ám felejthetõ komédia valamikor a múlt századból, melynek középpontjában egy tehetséges és szép, örökifjú negyvenes színésznõ áll.

Drámai filmjeiről híressé vált Oscar-díjas filmrendezőnk, Szabó István legújabb mozijával a könnyedebb műfajba, nevesen a vígjátékok világába tett kisebb kirándulást – kalandozásait olyan nemzetközi sztárok segítették, mint Anette Bening és Jeremy Irons. A film főhőse, Julia (Anette Bening) egy tehetségére és szépségére méltán büszke, örökifjú negyvenes színésznő, akinek egész London a lábai előtt hever ugyan, mégis egyre nyugtalanabb: vajon meddig bírja még tartani a tempót fizikailag és érzelmileg az ifjabb generációval és a saját maga diktálta irammal?

Impresszáriója és egyben férje, Jeremy Irons érzi, kisebb pihenő kellene a szépasszonynak, de a show-nak folytatódnia kell, a premierek egymást követik a pár életében; Julia úgy töltődik hát, ahogyan tud, hogy fellépésekkel zsúfolt életébe némi színt vigyen, és hogy a színpadon képes legyen a megújulásra, úgy dönt: ifjú szerető után néz.

Akinek ismerős a történet, nem téved. A mozi forgatókönyve Somerset Maugham Színház című regényén alapul, melyből készült már 1962-ben Lilli Palmer főszereplésével egy klasszikussá lett fekete-fehér opusz, Csodálatos vagy, Júlia címmel. Szabóé kicsit más, de legalább olyan édes-bús komédia –különösen azon nézők számára, akik nem látták az előző filmet, így nem ismerik azt a csattanót, amire a történet kifut.

Merthogy Julia, miután ifjú szeretőjével (Shaun Evans) összegabalyodik, megtapasztalja, ami a legtöbb, nagyobb korkülönbségen alapuló kapcsolat problémája: az ifjú riválisok ugyanúgy ott lihegnek a nyomában, akárcsak a színházban, mi több, egyikük, az elsőszámú konkurencia, tehetséges színésznő, aki iránt sem Julia férje, sem pedig a szeretője nem közömbös. Ráadásul a lány szerepet akar Julia új darabjában, amiben mindkét férfi lelkesen támogatja…
Hogy a szakmai és női büszkeségében megsértett díva mit tesz a túlélésért, maradjon a film titka. A végkifejletig a komótosabb kezdés ellenére jól

szórakozunk, hisz a Juliát érintő probléma, az öregedés, minden nő örök dilemmája: a negyvenesek a harmincasoktól rettegnek, a harmincasok a húszasok társaságában érzik magukat vénasszonynak, a húszasok pedig jól tudják, nincs mese, a húspiacon megjelentek már a hamvas tinédzserek.
Rajtunk áll, hagyjuk-e, hogy kiszorítsanak minket az élet színpadáról.

Rozi étvágya a film alatt:

 

 

Fotók: http://www.sonyclassics.com/beingjulia/

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top