Eger Város Polgármesteri Hivatala 2005-ben pályázatot írt ki játékszoftver fejlesztésére. A pályázatot egy interaktív film és kalandjáték ötletével a Private Moon Studios nyerte.
A kiíró polgármesteri hivatal hazánkban egyedülálló módon alternatív marketingkommunikációs eszközt választott, hogy a várost népszerűsítse. Az Eger múltját és jelenét meghatározó történelmi ismereteinkre épülő új alkotás modern formában kerül a fogyasztók, a potenciális látogatók kezébe.
A pályázat eredményeképpen megjelent a Jumurdzsák gyűrűje címet viselő
PC-DVD-ROM, az első hazai gyártású interaktív játék, melynek forgatókönyvírója és megálmodója Pierrot, a Private Moon Studios vezetője. Az Eger városában, elsősorban helyi szereplőkkel forgatott film egy olyan játék, amely a cselekmény részeként mutatja be Eger csodálatos turisztikai látnivalóit, a minaretet, a törökfürdőt, a várat, az érseki könyvtárat és az érsekkertet. A filmen virtuálisan bejárhatók a hangulatos barokk utcák és terek, a mesés, már-már varázslatosan gyönyörű helyszínek. A játék szórakoztató, lebilincselő formában irányítja figyelmünket Eger szépségére, kedvet ébresztve a város megismerésére, meglátogatására a valóságban is.
Ismerd meg a játékot!
A turisztikai célú játék hallatlanul izgalmas és lebilincselő. Nélkülöz minden erőszakot. A főhőst a játékos irányítja. A cselekmény aszerint bonyolódik, ahogy a játékos halad. A megoldandó feladatok szórakoztatóak, de oktató-nevelő szerepet is betöltenek. Nem hátrány a játékos számára a történelmi ismeretek hiánya sem. A főhős külföldről érkezik hazánkba, tudatlansága hazánk és a város történelmével kapcsolatosan megbocsátható, így a főszereplőt nyomon követve a játékos számára a tudás megszerzését jelenthetik a szereplő felismerései.
A Jumurdzsák gyűrűje című interaktív film három idősíkban játszódik: a jelenben, Gárdonyi Géza korában és az Egri csillagok című könyv cselekményének idejében, a török uralom idején. Az interaktív film történetorientált és csak egyféle befejezése létezik, mert az alkotók szerint nem lehet olyan történetet írni, aminek ezerféle befejezése van és minden befejezése jó.
A film történetének eleje s egy végpontja van, dramaturgiailag is vannak csomópontjai, viszont az azok közötti útszakaszok bejárása a játékoson múlik.
Ami igazán vonzó lehet a többnyire kezdő játékos számára, hogy úgy nézhet körül, mintha valóban ott lenne a városban. A forgatás során több száz panorámaképet használtak, és ezek némelyike nem is statikus, hiszen a karakterek folyamatosan valamilyen ismétlődő mozgást végeznek rajta. (A panorámafotókat a speciális technika egyik legjobb hazai szakembere, D. Varga Tamás készítette.) A mozgás, a navigáció, a tárgyakkal, környezettel való közvetlen interakció a játékos számára a fizikai jelenlét érzetét kelti. |
A 2025 óra szórakozást nyújtó interaktív film mozgóképes elemei játékfilmes igénnyel készülnek, professzionális filmes szakemberek közreműködésével. A produkció rendezője Komlós András, vezető operatőre Árva László, szerkesztője Sütő Judit, gyártásvezetője Kun Richárd.
További információk:
www.jumurdzsakgyuruje.hu
www.eger.hu