nlc.hu
Szabadidő
Legyél te is kalandornõ!

Legyél te is kalandornõ!

Audrey Tautou vékonyabb, mint valaha, viszont éppen annyira csibészes és bájos, mint az Amélie-ben. Ugyanakkor a Drágaságom nem az évszázad, sõt, még csak nem is az év filmje, de tudok négy okot, amiért érdemes megnézni.





Gombszemű színésznő

 

Az első és legmeghatározóbb ok maga Audrey Tautou, és ez független attól, hogy az ember férfi vagy nő. Nőként persze kicsit irigy azokra a hatalmas, sötét szemekre, azokra a franciás ajkakra és a varázslatra, ami körüllengte az Amélie-ben, és most ismét előtűnik a Drágaságom Iréne-jénél is. Audrey egyszerre csibészes és bájos, bohókás, mint egy rossz gyerek, és csábító, mint egy démon. Az első néhány képkockánál alig lehet ráismerni – gyereklánynak tűnik, nem pedig érett, tudatos nőnek –, de ahogy múlnak a percek, nyilvánvalóvá válik, ezt a szerepet rá írták.

Pierre Salvadori rendező és forgatókönyvíró sohasem tagadta, hogy mindig is Audrey Tautou-val képzelte el Iréne karakterét, de azt is bevallotta, hogy álmodni sem merte a végeredményt. Audrey Tautou lenyűgöző Iréne szerepében, tekintete beszédes, már azzal jóllakik a kamera, ha az arcát mutatja.

 


Csajok, figyelem!

 

Oda minden erkölcsi tanulság. Gad Elmaleh selyemfiúként sokkal vonzóbb, mint lúzer bármixerként. Jól áll neki az elegáns öltöny és a magabiztosság, még akkor is, ha nem tipikus szépfiú. A Drágaságomban is felmerül a kérdés, hogy vajon jóképű vagy inkább sármos, és elkeseredve veszi tudomásul, hogy nem jóképű. Én nem bánkódtam, a film végére majdnem beleszerettem, és színészi játékát sem lehet kritizálni. Remek partnere Audrey Tautou-nak, és ugyanolyan hiteles szerencsétlen kutyasétáltatónak, reménytelen szerelmesnek, mint félénk selyemfiúnak vagy magabiztos hercegnek, ráadásul igen vicces komikus.













Vígjáték francia módra

 

Könnyed, kellemes, szórakoztató és nem hiányzik belőle a romantika. Jean (Gad Elmaleh) félénk bárpincér egy nagy hotelban, aki szabadidejében kutyákat sétáltat. Igaz, néha egészen úgy tűnik, nem is ő sétáltatja a kutyákat, hanem a kutyák őt. Iréne (Audrey Tautou) ízig-vérig kalandornő, akinek egyetlen célja, hogy gazdag férjet fogjon. Egészen jól halad tervével, amíg véletlenül milliárdosnak nem nézi Jeant, akinek eszében sincs a félreértést tisztázni, sőt, rájátszik, és flörtjük a császári lakosztályban végződik.







Az eddig sem hétköznapi történet itt igazán éles és fölöttébb mulatságos fordulatokat vesz. A turpisság persze kiderül, és furcsa versenyfutás kezdődik. Iréne menekül Jean elől, de a nő nem tud olyan kegyetlen lenni, hogy a férfi feladná, fut a nő után. Egy-egy jelenet igazán szívbe markoló, de még ezekben a pillanatokban is megmarad a derű és a könnyedség. Éppen ezért a film kifejezetten ajánlott nyűgös hétköznapokra és szomorkás szombatokra.

 






Ha én egyszer kalandornő lehetnék

 

Côte d’Azur, drága ruhák és ékszerek, elegáns partik, koktélok, gazdag férfiak. Nincs nő, akit legalább a gondolat ne kísértene meg, viszont a mozi 104 perce bőséges ízelítő – a csábító luxusból és az elrettentő kiszolgáltatottságból is. Ugyanakkor ha valaki egyszer kalandornő-tanfolyamot indítana, alapozásra mindenképpen használhatná a filmet, mert kezdő csábítók – nemtől függetlenül – hasznos praktikákat, édes és piszkos kis trükköket leshetnek el belőle, amelyek bármilyen nevetségesek is, de működnek.

 


Eredeti francia cím: Hors de prix

 

Rendezte:
Pierre Salvadori

 

Főszereplők:
• Audrey Tautou
• Gad Elmaleh

 

Forgalmazó: Best Classics

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top