Egy prémiumjégkrémjeiről ismert cég felmérése szerint az ár kevésbé számít kedvenc jégkrémünk megvásárlásakor. A válaszadók körében a legfontosabb választási szempont az íz, a termék ára pedig csak az ötödik helyen szerepel. A nők jobban szeretik az összetettebb ízkompozíciókat.
A prémiumjégkrémeket gyártó Häagen-Dazs internetes felmérése szerint az emberek ma már jellemzően évszaktól függetlenül fogyasztanak jeges édességet, igaz, hogy a tölcséres fagylaltokat télen továbbra sem vásárolják. Úgy tűnik, a kánikulában továbbra is kedvenc édességünk marad a jégkrém és a fagylalt, ezzel együtt egyre magasabb minőségi követelményeket támasztunk a termékekkel kapcsolatban, illetve nyitottak vagyunk az új ízekre, a vanília-csoki-puncs egyeduralma már a múlté.
A válaszolók 52%-a említi kedvenc ízei között a csokoládét, de ezen belül is – köszönhetően a rendkívül széles választéknak – megkülönböztetik favoritjukat dupla csokis, csokidarabos, csokiöntetes vagy étcsokis néven.
A gyümölcsös és tejes ízek rajongótábora hasonló méretű, a válaszadók fele nem tesz különbséget a két típus között, de megfigyelhető, hogy nálunk viszonylag újnak számító ízeket is említenek a fogyasztók kedvencükként, a válaszok között nemegyszer felbukkant az erdei gyümölcsös, a túrótorta, a makadámiadió, a sztracsatella, sőt a fenyőmagos carapino is.
A megkérdezett fogyasztók 81%-a a gyümölccsel, sütidarabokkal dúsított fagylaltok mellett tette le a voksát, úgy tűnik, ebben is hozzászoktunk a széles választékhoz. Jellemző, hogy az egynemű fagylaltok inkább a férfiak körében népszerűek, a nők ellenben azt szeretik, ha a jégkrém összetettebb kompozíció, és sütidarabok, gyümölcs, mogyoró, habcsókmorzsa, öntet is gazdagítja.
A válság nem érezteti hatását a jeges édességek fogyasztásában a megkérdezettek körében, 51%-uk ugyanannyi jégkrémet, fagylaltot vásárol, mint a korábbi években, ezzel együtt az otthoni fagylaltkészítés eltűnőben van, mindössze 13% jelezte, hogy maga is készít fagylaltot vagy más jeges édességet.
A jégkrémvásárlásnál a legfontosabb szempont szinte egységesen – a válaszadók 87%-a számára – az íz, ezt követi az állag és a felhasznált alapanyagok, majd a szín, és csak ezután vesszük figyelembe az árat mint választási szempontot. Ez egybevág azzal a tapasztalattal, miszerint a prémiumkategóriás fagylaltok forgalmában nem érzékelhető a válság hatása, ezek fogyasztói márkahűek és kevésbé árérzékenyek.
A legtöbbeknek – 85%-nak – számít, hogy milyen alapanyagokból készült a jégkrém, ezzel együtt a válaszadók 40%-a megbízik a gyártókban, és úgy véli, a jó minőségű, márkás jégkrémek a felhasznált alapanyagok tekintetében is megbízhatóak, és csupán harmaduk olvassa el a termék címkéjén az összetevők listáját.
A felmérés 200 fős, nem reprezentatív mintán készült, a válaszadók 70%-a 20–40 év közötti nő.