Szabadidő

Színésznők a kamera mögött: Drew Barrymore és a Hajrá Bliss!

Drew Barrymore már ötéves kora óta dolgozik a filmszakmában, mégis csak most jutott el addig, hogy maga is megpróbálkozzon a rendezéssel. A Hajrá Bliss! kiváló apropót jelentett a színésznőből rendezővé avanzsáló kolleginák nem túl népes táborának bemutatására.

 Drew Barrymore


Színésznőként:
E.T. – A földönkívüli (1982), A tűzgyújtó (1984), Sikoly (1996), Nászok ásza (1998), Charlie angyalai (2000), Az 50 első randi (2004), Zene és szöveg (2007)


Rendezőként:
Hajrá Bliss! (2009)

Ha nem tudnánk, hogy Drew Barrymore a gyerekkorának nagy részét nem ártalmatlan tinédzserként töltötte el egy isten háta mögötti, texasi porfészekben, hanem már akkortájt a rehabok és hollywoodi partik rendszeres látogatója volt, még azt hinnénk, hogy a Hajrá Bliss! önéletrajzi ihletésű alkotás. A rendezőként első filmes színésznő olyan élethű atmoszférát teremt olyan hihető karakterekkel, hogy magunk is elhisszük: ezek a figurák valóban léteznek/léteztek. Persze ez így is van, viszont soha nem voltak Drew Barrymore életének részei, mivel Shauna Cross önéletrajzi ihletésű regényéből vette kölcsön őket.

Színésznők a kamera mögött: Drew Barrymore és a Hajrá Bliss!

A Hajrá Bliss!-t el lehet intézni annyival, hogy csak a szokásos amerikai sportfilm, amelyben most éppen görkoris csajok vetélkednek egymással, és a kis lúzerből a végére igazi nagymenő lesz, és ha csak a cselekmény vázát nézzük, nem is tévedünk nagyot, viszont az átlagos amerikai sportfilmekkel ellentétben Barrymore valóban szereti ezeket a figurákat, és annyira kedvesen ábrázolja őket, hogy ettől még a legsablonosabb jelenetek is szerethetővé válnak. Persze ehhez kiváló szereplőgárda is kellett olyan veteránokkal, mint Juliette Lewis, Marcia Gay Harden vagy maga a rendező, és olyan nagyszerű fiatal arcokkal, mint amilyen a Junóban már bizonyító Ellen Page. Persze azt a végére sem értjük meg, hogy mi jó van abban, ha fiatal lányok magukra védőruhát és görkorit vesznek, és egy körpályán gyepálják szét egymást, de a Hajrá Bliss!-nek szerencsére nem az a célja, hogy egy értelmetlen és erőszakos sportot megszerettessen velünk, pusztán csak az, hogy megmutassa: mindenkinek joga van ott kiteljesedni az életben, ahol csak neki tetszik, feltéve, ha ezzel nem bánt másokat.

gallery item
Megnézem
Összes kép (21)
gallery item

Hajrá Bliss!

Hajrá Bliss!

gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

 Jodie Foster


Színésznőként:
Taxisofőr (1976), A vádlottak (1988), A bárányok hallgatnak (1991), Maverick (1994), Kapcsolat (1997), Pánikszoba (2002)

Rendezőként: Más, mint a többiek (1991), Szédült hétvége (1995), The Beaver (2010)

Jodie Foster a Más, mint a többiek című filmben
Jodie Foster a Más, mint a többiek című filmben

 

Jodie Foster Hollywood egyik legkeményebb és leghatározottabb színészegyénisége, tehát a jó Isten is filmrendezésre teremtette. Úgy tűnik, Drew Barrymore-hoz hasonlóan neki is előnyére vált, hogy már gyerekkorától kezdve forgatásokon lebzselt, ám mégis majdnem húsz évet várt az első direktori próbálkozással. A kamera mögött eddig az intimebb hangulatú családi történeteket részesítette előnyben, ám új filmjében elmozdul az abszurd irányába: A hódban barátját, Mel Gibsont rendezi, aki egy hódbábbal a kezén mászkáló férfit alakít, és végig úgy viselkedik, mintha a báb egy élő állat volna…

 Julie Delpy


Színésznőként:
Három szín trilógia (1993–1994), Mielőtt felkel a nap (1995), Mielőtt lemegy a nap (2004), 2 nap Párizsban (2007)

Rendezőként: 2 nap Párizsban (2007), A grófnő (2009)

Julie Delpy a 2 nap Párizsban című filmben
Julie Delpy a 2 nap Párizsban című filmben

 

A francia mozi tüneményes szőke angyala többnyire az élet nagy kérdésein túl sokat gondolkodó, kicsit tudálékos nőket játszik, és ez a kép nem is lehet messze a valóságtól, látva azt a tényt, hogy rendezőként is egyre aktívabb. Már a kilencvenes években is próbálkozott egy rövidfilmmel, de a nagy áttörés a Linklater-filmek hangulatában készült 2 nap Párizsban-nal jött el. A Báthory Erzsébetről szóló A grófnővel tőle idegen vizekre evezett, de a hírek szerint visszatér a jól bevált értelmiségi romantikus komédiákhoz első filmje folytatásával, amely a 2 nap New Yorkban címet viseli majd.

 Sarah Polley


Színésznőként:
Münchhausen báró kalandjai (1988), Váratlan utazás (1990), Eljövendő szép napok (1997), Nyomás! (1999), Az élet nélkülem (2003), Holtak hajnala (2004)

Rendezőként: Egyre távolabb (2006)

 
Sarah Polley
Sarah Polley
 
Az Egyre távolabb plakátja
Az Egyre távolabb plakátja

 

A Váratlan utazás szeplős arcú szépségéért annak idején egy fél ország odavolt, és úgy tűnik, egy színésznőnek már gyerekként el kell kezdenie a pályát, hogy később a rendezéssel is kacérkodjon. Néhány rövidfilmes munka után az Egyre távolabb című – rendkívül érzelmes, ám csöppet sem érzelgős –  drámával mutatkozott be, amely fantasztikus erővel mutatta be az öregedéssel, az elmúlással és a lemondással járó terheket. Polley színészeinek érzékeny játékáról valósággal ordított, hogy egy nagyszerű színésznő rendezte őket. A film premierjére a rendező Magyarországra is ellátogatott.

 Diane Keaton


Színésznőként:
A Keresztapa (1972), A Keresztapa II. (1974), Szerelem és halál (1975), Annie Hall (1977), Manhattan (1979), Vörösök (1981), Elvált nők klubja (1996), Minden végzet nehéz (2003)

Rendezőként: Álmok hősei (1995), Női vonalak (2000)

Diane Keaton a Női vonalakban
Diane Keaton a Női vonalakban

 

Woody Allen egykori múzsája már a nyolcvanas években kacérkodott a rendezéssel egy dokumentumfilm erejéig, később pedig a televízióban próbálta ki magát. Egy epizódot (pontosabban a tizenötödiket) rendezett a legendás Twin Peaks sorozatból, de a játékfilmes bemutatkozásra egészen 1995-ig kellett várni. Az Álmok hősei egy szívhez szóló családi történet volt egy kisfiúról, de a folytatás sajnos már nem volt ilyen fényes. A Meg Ryan főszereplésével forgatott Női vonalak a legrosszabb fajta csajos-csacsogós komédia volt, amely nemcsak a kritikusok, de a nézők előtt is megbukott.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése