1. A múlt héten bemutattuk, hogyan lehet bárkiből képregényfigura. Úgy tűnik, a téma másokat is foglalkoztathat, hiszen a spanyol Elle áprilisi száma meghökkentő rajzokat közölt. A hivatásos Disney-grafikus, később art director Ulrich Schröder ismert divattervezőket változtatott át Walt Disney-figurákká. Itt láthatod, hogyan fest Karl Lagerfeld Goofyként és Donatella Versace Daisyként (katt a képekre!).
2. Mindig örülünk, ha magyar tehetségeket ismernek el és díjaznak külföldön. A napokban tanúi voltunk annak, hogyan borul le a netes szakmai közösség a Fontos dizájnstúdió munkái előtt. Részünkről imádnánk, ha a bocis dobozok helyett ilyen tejesüvegek után nyúlhatnánk a közértben, a kérdés: mikor lesz ebből valami, tisztelt Jásztej Zrt.?
3. Kiadnál 101 dollárt egy lepattogzott festékes, rakétát ábrázoló hamutartóért? Avagy 193 dollárt egy ronda, fekete kucsmás, orosz népviseletes kis figuráért? A legtöbben biztosan nemet mondanánk, a fenti tárgyakat azonban mégis eladták az említett áron az eBayen. A titok: egy jó sztori. A marketingszakértő és New York Times Magazine-kolumnista Rob Walker pár dollárért bolhapiacokról összevásárolt egy-két limlomot, majd felkért néhány tehetséges írót, hogy írjon köréjük egy érdekes történetet. Ha a történet jelentőségtelivé teszi a tárgyat, az értéke nemcsak szubjektív, de objektív módon is mérhető lesz, mégpedig az eBayen, állította fel a hipotézist. Igaza lett? Százszázalékosan. A befektetett 128 dollár 3612 dollárként térült meg. Tanulságos mese marketingről, az ötlet, a szó és az internet hatalmáról.
4. Amikor kb. tíz évvel ezelőtt az első Erasmus-ösztöndíjas magyar diákok portyázni indultak Nyugat-Európába, a kollégiumok gondnokai hitetlenkedve csóválták a fejüket. Néhányuk ugyanis, ahelyett, hogy az előadótermekben vesztegette volna az idejét, lomtalanításokon, internetes aukciókon begyűjtött mindenfélét, amit helyre lehetett pofozni, megszerelni, átalakítani, és rendszeres mikrobuszjáratokkal küldte haza és értékesítette otthon a portékát jó áron, így fejlesztve tovább a külföldi tapasztalatszerzés fogalmát. Mostanra a helyiek is megérthették, hogy nem kell mindent kidobni csak azért, mert már van új modell a piacon. A mainzi művészpáros, Nora Korn és Christoph Köhler három hónapig gyűjtötte mások kidobált szemetét, amelyekből egymással kombinálva, átalakítva új tárgyakat alkotott. Ruhafogas széktámlából, táska szerszámos készletből, virágcserép lámpából, avagy drag ’n’ drop is the new rock ’n’ roll.
5. Ha valaki megosztja e-mail címét internetes fórumokon, Twitteren vagy a saját honlapján, biztos lehet benne, hogy hamarosan belefullad a spamekbe. Az ingyenes scr.im olyan program, amely rövidíti és átváltoztatja az e-mail cím URL-jét, felismerhetetlenné téve így a spamrobotok számára.
6. Izland belevaló országnak tűnik. Ott van Björk, egy leszbikus miniszterelnök, a McDonald’s kivonult, egy kimondhatatlan nevű vulkán kikészíti Európát. Hasonlóan utánozhatatlan a Bedroom Community nevű label és formáció, amelynek koncertturnéja most amúgy is bizonytalan végkimenetelű, ellenben a zenéjükbe mindenképpen érdemes belehallgatni.