Szabadidő

Mel Gibson újra hódít

Már kezdtünk megfeledkezni arról, hogy Mel Gibson nemcsak botrányhős, hanem igazi színész, amikor elvállalta Jodie Foster filmjében egy depresszióját egy hódbáb segítségével leküzdő férfi szerepét. A magánéleti áthallások nem a véletlen művei. Heti moziajánló.

A hódkóros
Az asszonyverések és részeg ámokfutások után lassan már leírtuk magunkban Mel Gibsont, és úgy tűnik, ő is felfogta, hogy nem mennek túl jól a dolgai. Valószínűleg némi öniróniával felvértezve vállalta el a magánéleti válsága miatt súlyos depresszióba került egykori cégvezér szerepét, mintha ebben a formában vezekelni tudna a rajongói előtt. A fickó egy vicces kinézetű hódbáb segítségével tanul meg újból élni, és ha erről a momentumról egy aranyos családi vígjátékra asszociálnánk, ennél nagyobbat nem tévedhetünk. A hódkóros ugyan sokáig elhiteti velünk, hogy egy igazi „feel good” mozit látunk egy férfi új életet kezdéséről, de Jodie Foster rendezőként egy pillanat alatt rántja ki alólunk a biztonságosnak tűnő talajt. A hódkóros valójában egy kegyetlen látlelet a depresszió pokláról, amit egyszerűen fájdalmas nézni. Mel Gibson egyszerre szánni való, vicces és félelmetes. Ilyen mélységű színészi alakítást tényleg csak az hozhat ki magából, aki átélt már hasonló dolgokat. Ha nem lenne a felesleges tiniszerelem mellékszál, akkor maximálisan elégedettek lehetnénk (persze csak azok, akik szeretnek szenvedni a mozikban), de az összkép így is kedvező. Gibson rehabilitációja ugyan még hátravan, de az első lépést már megtette a helyes irányba.

Rendezte: Jodie Foster
Szereplők: Mel Gibson, Jodie Foster, Anton Yelchin, Jennifer Lawrence
Eredeti cím: The Beaver
Forgalmazza: Corner Film
Értékelés: 3/5

A bőr, amelyben élek
Az élénk színvilágú melodrámák és csavaros történetek spanyol nagymestere, Pedro Almodóvar ezúttal lieblingje, Penélope Cruz nélkül forgatott, de visszahozta egy másik régi múzsáját, Antonio Banderast.
A sztori ezúttal nem elégszik meg a szokásos melodrámai csavarokkal (vagyis a kapcsolatok kuszaságának bemutatásával), hanem egy vérbeli horrorszál is helyet kap. A történet ugyanis egy plasztikai sebészről szól, aki egy bizarr műtétsorozattal áll bosszút azon a férfin, aki anno megerőszakolta a lányát. A sztori flashbackekben bontakozik ki, és vétek lenne ennél többet mesélni róla, mivel számos csavart tartogat a néző számára. Regényadaptációról van szó, de legfőbb inspirációként a Tarantula című könyv helyett inkább Mary Shelley Frankensteinje szolgálhatott. A teremtő és a teremtett „lény” kapcsolatában persze Almodóvar sokkal messzebbre megy a klasszikus műnél, és pont ez a perverziója adja a film savát-borsát. A bőr, amelyben élek, olyan témákat jár körbe, mint a fanatizmus, a bosszú, a nemi identitás vagy a minden racionalitást legyőző szerelem, és mindezt okosan, ügyes eszközökkel mutatja be. Talán kicsit komorabb és ridegebb, mint a rendező korábbi munkái, de ezt nem biztos, hogy érdemes a hibájaként felróni.

Rendezte: Pedro Almodóvar
Szereplők: Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes
Eredeti cím: La piel que habito
Forgalmazza: Budapest Film
Értékelés: 4/5

Végső állomás 5. 3D
Ha valakit meglep, hogy egy filmsorozatban ugyanazt a sztorit ötödször is képesek elmesélni, az gondoljon a hét epizódot is megélt Fűrész-franchise-ra vagy a már tíz fölött járó Péntek 13-filmekre. A horrorfilmek esetében az ismétlés bocsánatos bűnnek számít, és a folytatások általában csak a minél bizarrabb halálnemek kiagyalásával tudják felhívni magukra a figyelmet. Mivel a Végső állomás negyedik, 3D-ben forgatott része vaskos sikernek örvendett, törvényszerű volt az újabb epizód eljövetele, a kérdés csupán az volt, hogy ezúttal milyen tömegbalesettel kezdik a cselekményt. A repülőgép-szerencsétlenség vagy a Nascar-zúzda után egy hídösszeomlásban látták meg a lehetőséget, ami annak rendje és módja szerint hiperlátványos lett, viszont innentől kezdve a film semmi mást nem nyújt, mint a Halál (igen, maga a nagybetűs ered a katasztrófát túlélők nyomába) fondorlatosabbnál fondorlatosabb eljövetelét. A legjobb az egészben az, hogy a különféle halálnemeket már az alkotók is poénra veszik, a film végső fordulata pedig tényleg ötletes, de bármennyire is látványos nézni, ahogy valaki felszúródik egy hajó vitorlájának tetejére, ezt a filmet mégiscsak láttuk már korábban. Méghozzá éppen négyszer.

Rendezte: Steven Quale
Szereplők: Nicholas D’Agosto, Emma Bell, Miles Fisher
Eredeti cím: Final Destination 5
Forgalmazza: InterCom
Értékelés: 2/5

Angéle és Tony
Angéle nagyon nehéz és zárkózott természetű lány. Ráadásul az utcán él, piti lopásokból tartja fent magát, és a kisfiát is a szülei nevelik. Egy nap találkozik Tonyval, egy halásszal, akivel fokozatosan bensőséges kapcsolatot tud kialakítani.

 

Rendezte: Alix Delaporte
Szereplők: Clotilde Hesme, Grégory Gadebois, Evelyne Didi
Eredeti cím: Angéle et Tony
Forgalmazza: Cirko Film – Másképp Alapítvány

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top