A vásárlók háromnegyede észreveszi, ha egy üzletben szól a zene, 40 százalékuk tovább marad odabenn, ha a muzsika kedvére való, ennél is többen vannak viszont, akik épp azért sétálnak ki hamarabb a boltból, mert a zene irritálja őket – derül ki egy friss felmérésből. A fogyasztók közel negyede ráadásul nem szívesen tér vissza olyan márka üzletébe, ahol korábban idegesítő zenét hallott.
Több korábbi kutatás is alátámasztja, hogy a megfelelő háttérzene egyrészt javítja az üzlet dolgozóinak közérzetét, másrészt fokozza a vásárlói élményt és növeli a vásárlási kedvet. A boltokban szóló muzsikát ugyanolyan megfontoltsággal és hozzáértéssel kell tehát megválasztani, mint minden mást, amit a vásárló az adott márkával azonosít. A háttérzene biztosítását egyébként a nagy márkák már hazánkban is direkt erre szakosodott cégekre bízzák.