A szív hídjai
Filmmúzeum, január 24., 18:30
Ha még nem láttad:
1995 előtt Clint Eastwood jobbára krimiket, akciófilmeket, westerneket és életrajzi drámákat készített, amikben többnyire még a fontos női szereplő is ritka madárnak számított. Nem csoda, hogy mindenki meglepődött, amikor bejelentette, hogy Robert James Waller szerelmes regényéből forgat filmet, ami egy rövid, de annál szenvedélyesebb romantikus kalandnak állít emléket. Robert Kincaid hidakat fotózni érkezik Madison megyébe néhány napra, ahol útbaigazítást kér Francescától (a fantasztikus Meryl Streep), akinek a családja pont arra a pár napra utazott el otthonról. A férfi és nő találkozásából szerelem lesz az első látásra, de sajnos mindketten tudják, hogy a felhőtlen napjaik hamarosan véget érnek, és mindössze négy napot tölthetnek együtt.
Miért nézd meg?
Mert a filmből kiderül, hogy még egy olyan kérges szívű és arcú csávónak is van szíve, mint Clint Eastwood.
Figyeld!
Eastwood szavak nélküli búcsúja az autós jelenetben éppen visszafogottsága miatt lesz őrjítően szenvedélyes.
Az elszánt diplomata
m1, január 26., 22:30
Ha még nem láttad:
Miközben a mozikban épp mostanában mutatják be a Suszter, szabó, baka, kém című John le Carré-könyv adaptációját, addig az író egy másik híres regényének filmes feldolgozását már a tévében üdvözölhetjük. A kémtörténetek és összeesküvés-elméletek mestere ezúttal a szokottnál kevésbé száraz, érzelmesebb mozit mesél el egy diplomatáról (Ralph Fiennes), akinek a feleségét (Rachel Weisz Oscar-díjas alakítása) meggyilkolják Afrikában, a férfi pedig elkezd nyomozni, milyen érdekek állhatnak az eset mögött. Az elszánt diplomatában az a jó, hogy ugyanúgy működik az afrikai társadalmi helyzetet bemutató drámaként, mint pokolian izgalmas krimiként vagy szerelmes filmként. Fiennes végső összeomlását látva nem lesz olyan néző, aki ne nyúlna rögtön a zsepije után.
Miért nézd meg?
Mert manapság olyan ritka az intelligens krimi, hogy nagyítóval kell keresni, ráadásul Az elszánt diplomata mondanivalóval is bír.
Figyeld!
A rendező fantasztikus ügyességgel keveri a múlt és a jelen képsorait, amiből mozaikként rakódik ki előttünk a sztori fonala.
Acéllövedék
MGM, január 27., 22:00
Ha még nem láttad:
„A szüleidnek voltak emberszabású kölykei is?” „Itt nincs faji előítélet. Nem nézem le a niggereket, a bibsiket, a digókat, az olajos képűeket. Itt mindannyian nullák vagytok!” Ilyen és ehhez hasonló szövegek hagyják el percenként a brutális Hartman őrmester száját, aki a vietnami háborúra képezi ki az újonc hullajelölteket. Az Acéllövedék volt az egyik első olyan háborús mozi, ami nem a háborút, hanem a katonák kiképzését állította a középpontba. Az iszonyatosan kemény testi és lelki próbatételt nézni is elborzasztó, ám ezzel együtt Stanley Kubrick filmje az egyik leghitelesebb mozi, amit valaha az ember elállatiasodásáról készítettek.
Miért nézd meg?
Mert a filmből megtudhatod, hogy jön össze egy ruházaton belül a pacifizmus és a béke szimbóluma egy „Gyilkolásra születtem” felirattal.
Figyeld!
A mesterlövészes jelenet lezárása nemcsak a katonák, hanem a nézők számára is sokkoló élmény lesz.
Holtak hajnala
VIASAT3, január 28., 22:50
Ha még nem láttad:
Az ezredforduló táján a zombis horror műfaja teljesen halott volt. A 28 nappal később, valamint a Holtak hajnala-remake sikere készítette elő a terepet a zsáner mostani virágzásához, és ezeket látva mindent megtudhatunk a zombifilmekről, amit érdemes. Filmünkben is egy csapatnyi ember kerül szorongatott helyzetbe egy elzárt helyen, ahonnan a zombik miatt nem tudnak kitörni. Csakhogy a külső ellenségnél sokkal veszélyesebb a belső: a jó zombimozik mindig arról szóltak, hogy az ember mennyire képtelen az önös érdekein túlmutatva gondolkodni, és egy nagyobb cél érdekében együttműködni másokkal. A Holtak hajnala a műfaj egyik legjobb darabja, ugyanakkor előre szólunk, hogy brutálisan véres és sokkoló mozi, amit kifejezetten csak erős idegzetűeknek ajánlunk.
Miért nézd meg?
Mert a film nemcsak egyszerű zombis horror, hanem kiváló kritikája a fogyasztói társadalomnak. Az ötlet, hogy az emberek zombivá változva is tömegesen indulnak plázázni, egyenesen zseniális.
Figyeld!
A film elején a szomszéd kislányt az ajtóban. A gyerekzombiknál nincs ijesztőbb.
Álmomban már láttalak
TV2, január 29., 20:05
Ha még nem láttad:
Régi, nagy hagyománya van azoknak a hollywoodi tündérmeséknek, amikben a szegény lányba beleszeret a gazdag és szép herceg. Ezeket a történeteket rendszerint Garry Marshall (Micsoda nő!, Neveletlen hercegnő) rendezőre bízzák, de ha ő épp nem ér rá, mindig lehet találni egy lelkes Marshall-utánzót. 2002-ben Jennifer Lopez friss húsnak számított a romantikus vígjátékok piacán (azóta szinte csak ebben a műfajban forgat), ezért még nem volt lerágott csont a latino szobalány szerepében, aki felpróbálja az egyik hotelvendég luxusruháját, ám épp ekkor nyit be a szobába egy szenátorjelölt (Ralph Fiennes), akit teljesen elbűvöl a látvány. Azt viszont nem tudja, hogy hősnőnk csak egy szobalány… Félreértések vígjátéka egészen mesés fordulatokkal, ami olyan, mint egy megelevenedett, modern Grimm-mese, de akár Jávor és Karády filmes afférjait is eszünkbe juttathatja.
Miért nézd meg?
Mert Jennifer Lopez és Ralph Fiennes párosa annyira ordítóan össze nem illő, hogy az már rendkívül szórakoztató.
Figyeld!
A filmet nyilvánvalóan két másikból, Walt Disney Hamupipőkéjéből és a Micsoda nő!-ből gyúrták össze. Érdemes megnézni a hasonlóságokat!