Lassan, de biztosan nő a neten vásárolgatók száma, a magyarok több mint harmada rendelt valamit a netről tavaly, és ez három százalékkal több, mint egy évvel korábban – derül ki a Medián friss országos felméréséből.
Érdekesség, hogy ezen a téren az ötven felettiek kapcsoltak rá a legjobban, ők kétszer annyit pakoltak a kosarukba online. Ez nem azt jelenti, hogy vaktában kattintunk bármire, ami megtetszik; megugrott azoknak a száma, akik a különböző ár-összehasonlító oldalakon vadászták le az olcsóbb termékeket.
Sárga csekkel kevésbé kínozzuk magunkat
A legtöbben viszont még mindig csak azután szeretnek fizetni, hogy már kézbe kapták a rendelésüket, de legalább a postán való sorban állástól kíméljük magunkat, az ódivatú sárga csekk népszerűsége ugyanis megkopni látszik. A netes bankokon keresztüli utalások száma emelkedik, de itt még van hová fejlődni, tavaly is csak hét százalék használta ezt az egyszerű és gyors megoldást. Összességében arra jutottak a felmérés alapján, hogy egyre többen tartjuk jó minőségűnek az online vásárolt árukat, és egyre nagyobb bizalommal szerezzük be a szükséges termékeket az internetről.
Kiderült még, hogy letaszította trónjáról az iWiW-et a Facebook; tavaly még a magyar közösségi oldalt látogatták legtöbben, de azóta a negyedik helyről az élre tört a Facebook. A közösségi oldalak mellett még mindig hírolvasással töltjük a legtöbb időt a neten, elsősorban az Origón tájékozódunk, de az Index is népszerű.