Még több csináld magad! – Legyező kánikula idejére – Nyakláncok kacatokból – Árnyékoló strandra |
1. Home-made Twister
Nem kell más hozzá, csak viaszosvászon, de annak hiányában egy eredetileg mindegy, mire használt, fehér, nagy felületű nejlon is megteszi – a sarkait rögzítsük a padlón egy-egy nehezék segítségével. Ragadjunk színes filctollakat és rajzoljuk meg a köröket, ahová a játék során végtagjainkat helyezhetjük majd – ha mindenki segít, a színezéssel is hamar végzünk. Ha van otthon egy feláldozható, egyszerű fehér hátlapú, műanyag falióra, fektetve használhatjuk szerencsekerékként: a számok közti mezőkre satírozzuk a megfelelő színeket, jelöljük a kezek-lábak helyét, valamint az esetleges feladatokat, amelyek a mezőkhöz kapcsolódnak. Óra hiányában egy A/4-es lapra is megrajzolhatjuk a szerencsekereket, és pörgetés helyett dobókockát vagy bármilyen más kicsi tárgyat is ejthetünk a mezőkre. Indulhat is a játék!
2. Gyártsunk Activityt!
Nem baj, ha nincs otthon ilyen jellegű társasjátékunk: pillanatok alatt gyárthatunk magunknak egy egyszerűbb verziót. A/4-es lapokból vágjunk sok-sok egyforma méretű kártyát, majd írjunk rájuk feladványokat mindenféle témákban, és azt is tüntessük fel a lapokon, mondani vagy mutatni kell az adott fogalmat. Elért eredményeinket körönként egy külön papíron vezessük, hogy végül kiderüljön, ki volt a legügyesebb!
Még több nyár! – Hűtőtáskakörkép – Ami mindig kimarad a bőröndből – 10 legjobb szabad strand |
3. Ki nevet a végén? – újratöltve!
Vegyünk elő egy fehér textilszalvétát, és vonalzóval osszuk négy egyenlő mezőre. Alkoholos filccel rajzoljunk mind a négy játékos területére nyolc, megközelítőleg egyforma kört, persze mezőnként eltérő színekben. A sarkokban sárga napocskák jelölhetik a kiindulási pontokat. Ha ezzel megvagyunk, már csak néhány kavicsra van szükségünk, a felületüket satírozzuk a megfelelő színekre, bábuk gyanánt. Dobókockája pedig mindenkinek van, ha nincs, akkor a szomszédnak egész biztos – és már játszhatunk is!
4. Marokkó kallódó képeslapokból!
Szinte minden háztartásban akadnak régen kapott képeslapok, amelyek csak úgy kallódnak. Minél több van belőlük a képeslap-marokkóhoz, annál jobb! A játék lényege: szórjuk az asztalra rendezetlen kupacba a lapokat, majd a megmaradt néhány darabból építsünk a kazalra egy kártyavárat. A feladat persze az, hogy szépen sorjában kihúzzuk az alul lévő lapokat. Természetesen a legtöbb képeslap birtokosa nyer, ha a vár összedől, a játéknak vége!
5. Az örök gombfoci!
Sokunk gyerekkorának része a gombfoci, és egyik boltban kapható darabbal sem olyan élvezetes a játék, mint a hamisítatlan, otthon készített verzióval. Nincs szükségünk hozzá másra, csak két kupac gombra, lehetőleg különböző színűekre – ha nincs, akkor jelöljük valahogyan az egyik csapat „játékosait”. Kapunak térfelenként megteszi két-két lefelé fordított pohár – mindez percek alatt kivitelezhető, így garantáltan nem vész el a játékosok lelkesedése, mire kezdődik a meccs!
A szavazók többségének véleménye szerint:
Igen! Olcsóbb és vicces elkészíteni
6. Álmodjunk saját társasjátékot!
Melyik a gyerekünk aktuális, kedvenc meséje? Ha szeretnénk, hogy igazán lelkes legyen, találjunk ki egy saját társasjátékot, ami egy történet köré szövődik. Nem kell hozzá más, csak A/3-as kartonlap a táblának, filctoll a mezők megrajzolásához, bábuk, no és fantázia a történet kitalálásához. A kész táblát megbolondíthatjuk még ajándék- vagy papírboltokban fillérekért beszerezhető mesematricákkal is. Ha nagyon profik szeretnénk lenni, nyomtassuk ki megfelelően lekicsinyített méretben a mesehősöket, ragasszuk őket kartonlapra, vágjuk körbe, majd ragasztóval rögzítsük a figurákat egy-egy üdítőskupak tetején – máris készen vannak az egyedi bábuk, kezdődhet a társasozás!
7. Régi nagy kedvenc: egyenesből keresztbe!
Egy játék, amit kicsik-nagyok egyaránt élveznek, és nem kell hozzá más, csak székek és egy labda. Akkor érdemes játszani, ha legalább négyen-öten vagyunk otthon. A szabály egyszerű: üljünk körbe, dobáljuk egymásnak a labdát! Aki épp dobott, az határozza meg, a labda új birtokosa olyan játékosnak passzolja tovább a kincset, aki keresztbe tett, vagy olyannak, aki egyenes lábakkal ül. Figyelem, aki két másodpercnél tovább hezitál dobás előtt, már ki is esett a játékból!