Szabadidő

Szexszel bármi eladható?

A nimfomániás című heti premierfilm orgazmusukat átélő színészeket ábrázoló plakátjaival hívja fel magára a figyelmet, de hol van az a pont, ameddig egy reklám elmehet a szexualitással? Szexszel tényleg bármi eladható?

A jó ízlés határain belül

 További filmek a kategóriában, itt!

Ne legyünk álszentek! Ma már kora este bármelyik kereskedelmi tévé magazinműsorában megnézhetjük, amint az éppen aktuális celeb egy PR-akció keretében megkapja a legújabb szilikonmelleit, arra pedig már fel sem kapjuk a fejünket, amikor egy-egy hírességet bikiniben vagy szexi fehérneműben fotóznak. Ha egy film címe A nimfomániás, és egy szexőrült nő meséli el benne életének legemlékezetesebb szexuális kalandjait, nyilván a film hirdetésének is illik erre utalnia, és amíg ezt a jó ízlés határain belül teszi, nincs is ezzel semmi baj. De ki határozza meg azt, hogy mi tartozik a jó ízlés kategóriájába, és hol vannak a határok, ameddig el lehet menni?

Erre is van törvény!

Szexszel bármi eladható?Vajda Erzsébet, a UIP-Duna Film forgalmazási menedzsere a megkeresésemre elmondta, hogy ugyan a filmeket és a filmelőzeteseket manapság az NMHH korhatárbiztossága ellenőrzi és sorolja be a korhatárukat, a filmplakátokat nem ők szabályozzák, hanem a magyar reklámtörvény. A 2008-as törvény azonban hagy némi mozgásteret a fantáziának. Ugyan leírják benne, hogy a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését egy reklám nem károsíthatja, és azt is, hogy tilos az olyan reklám, ami a nemiséget súlyosan szeméremsértő nyíltsággal ábrázolja, vagy nemi aktust, illetve nemi szervet nyíltan ábrázol, de ez azért nem olyan sok konkrétum, hogy ügyes szakemberek ne tudnák mellette feszegetni a határokat. És feszegetik is. A fenti szabályoknak köszönhető, hogy ugyan a nyílt pornográfia nem jelenik meg a reklámokban, de a szexre való utalásokkal már vastagon teli van a reklámszakma.

Szexszel minden eladható?

„Szexszel minden eladható”, tartja a régi marketinges mondás, de a dolog azért árnyaltabb ennél. Becker György reklámpszichológus szerint a szex az egyik legjobb – és nem mellékesen legolcsóbb – eszköz a figyelem felkeltésére, de attól még nem jelent automatikus sikert a használata, sőt. „Nem mindegy, hogy milyen célcsoportnak reklámozunk vele. A negyvenes–ötvenes generációnál és a nyugdíjasoknál már messze nem biztos, hogy hatásos eszköz, sőt esetleg még a frusztrációt is növelheti bennük.” Becker egyáltalán nem tartja bűnnek a szexszel való reklámozást. „Olyan, mint a piros szín. Feltűnőbb, mint a többi, de ez is csak egy eszköz a figyelemfelkeltésre.” A szex mindenütt jelen van, mindenkit érint, mindenkit érdekel, és ezért használják tudatosan a figyelemfelkeltésre még az olyan konzervatívabb cégek is, mint például a Mercedes. Persze egyáltalán nem mindegy, hogyan.

Sejtetni arany

 A nimfomániás – kritika

A reklámpszichológus szerint a célzás és a sejtetés mindig sokkal izgalmasabb, mint amikor mindent megmutatnak. „Ha látunk egy vizes pólós lányt, az izgalmas. Ha mindenét megmutatjuk közelről, az már nőgyógyászat.” A szakértő szerint a szexszel való reklámozás egy igazi kötéltánc, ugyanis ha jól sikerül, akkor egy nagyon izgalmas kampány/reklám lehet a végeredmény, ám ha átesnek a ló túloldalára, a hirdetés könnyen közönségessé vagy szexistává fajul. „A szex erős érzelmi hatást válthat ki, így egy idő után a közönség könnyen telítődhet vele, és immunissá válhat az adott reklámra. Éppen ezért kifizetődőbb figyelemfelkeltő kampányokra használni – például egy film hirdetéséhez –, mint brandépítésre.”

Galériánkban egy csokornyi merész filmplakátot mutatunk be, ami a szexet eszközként használta. Ügyesen vagy közönségesen? Mindenki döntse el maga!

gallery item
Megnézem
Összes kép (21)
gallery item

Szex a filmplakátokon

Szex a filmplakátokon

gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
gallery item
Fotó megosztása:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top

Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

A hét legizgalmasabb cikkei!
Friss sztárhírek itthonról és külföldről
Tudd meg, mit mond a horoszkópod!
Regisztráció

Elfelejtett jelszavad helyett könnyen tudsz új jelszót megadni, ehhez az alábbi lépéseket kell csak követned:

  1. Add meg az alábbi beviteli mezőben az e-mail címed vagy felhasználóneved
  2. A hozzád tartozó címre kiküldünk egy levelet a jelszócseréhez. Ellenőrizd a SPAM mappádat is, ha nem látod pár percen belül a levelet a beérkezettek között.
  3. A levélben kapott linket 24 órán belül lekattintva eljutsz egy felületre, ahol megadhatod az új jelszavad
  4. Jelentkezz be a friss jelszóval

Fiókod törléséhez add meg a jelszavadat:

Itt tudod a jelszavadat megváltoztatni:

Új jelszó mentése