A New York Times az idei év legviccesebb komolyzenei előadásai között említi azt a júniusi Dvořák-koncertet, amelyen a Fesztiválzenekar egyik ütőse Fischer Iván karmesteri pódiumán üldögélve játszott krotálon a New York-i Avery Fisher Hallban. A lap szerint a Fesztiválzenekar zeneigazgatója gyakran és igen rutinosan épít be koncertjeibe nem várt, meglepő elemeket. A gag ezúttal is működött: a megszokott helyéről kiemelt hangszer az este főszereplőjévé vált.
A New Yorker az év tíz legfigyelemreméltóbb komolyzenei előadása közé sorolja a Fesztiválzenekar Midnight Music című január végi budapesti koncertjét, amelyen a közönség a muzsikusok között ülve, babzsákokon élvezhette a zenét közvetlen közelről. A hetilap az egyik legradikálisabb gondolkodású karmesternek nevezi Fischer Ivánt, akinek A vörös tehén című operáját is méltatja: a magazin szerint a darab a modern magyarországi antiszemitizmus keserűen gúnyos vádirata.