A próbaüzemet Svédországban tartják, igen korlátozott léptékben: a McDonald’s világszerte üzemeltetett 36 ezer gyorsétterme közül mindössze 31-ben szeptember 25. és október 2. között. A vendégeknek nem kell majd a pénztárhoz fáradniuk, maguknak tálcán felszolgálni az ételt vagy személytelen érintőképernyőt tapogatniuk. Asztalt interneten lehet foglalni.
Konkurenciaharc
A magas bérek és ingatlanárak, valamint a Burger King és egy hazai vetélytárs, a MAX miatt Svédország nehéz piac a McDonald’s számára. Egyik déli menüjének ára például 55 svéd korona (2287 forint), amelyen – tekintettel a magas költségekre – aligha van magas árrés.
A McDonald’s családi jellegű étteremmé szeretne válni. Az elgondolás megfelel a korszerűsítés nemzetközi stratégiájának és a színvonal emelésének, amellyel a csökkenő forgalmán szeretne javítani.
Még több McDonald’s az NLC-n:
- Szoptatással tiltakoztak az édesanyák a McDonald’sban
- Pármai sonkával harcol a pizza ellen a McDonald’s
- Ahogy mi szeretjük: közösségi szendvicsek a McDonald’sban