Szabadidő

THIS: kipróbáltuk a legújabb közösségi oldalt

Az interneten egyre-másra jelennek meg az újabbnál újabb közösségi oldalak és szolgáltatások, az ember meg csak kapkodja a fejét, hogy mi micsoda, melyik platform mire jó, melyik szolgáltatást érdemes használni, és mi az a szolgáltatás, amit csak az amerikai tinik használnak, vagy még ők sem. Ebbe a kakofóniába próbál a This néhány tiszta hangot bevinni.

Tavaly nagy várakozás előzte meg az önmagát anti-Facebookként aposztrofáló Ello indulását, amelynek készítői büszkén hirdették, hogy ők semmiféle adatot nem gyűjtenek majd be a felhasználóikról, közösségi oldalukat pedig azoknak ajánlgatták, akiknek már elegük van a Facebook által megtestesített orwelli álomból. Bár az Ello ígéretesen indult – olyannyira, hogy a kezdeti rohamot nem is nagyon bírták a cég szerverei – a tagság pedig maga volt a kúlság teteje, a minimalista dizájnnal megalkotott oldal hamar beleszürkült a mezőnybe és ma már tényleg csak a nagyon ráérő művészek dobálják ki rá a legújabb albumborítóikat.

THIS: kipróbáltuk a legújabb közösségi oldalt

Erre a játszótérre érkezett most meg az Andrew Golis fejéből kipattant This. Golis jelenleg az Atlantic médiabirodalom Wire című kiadványának ügyvezetője. A This kifejlesztését is az Atlantic Media támogatta, bár Golis szerint a vállalat csupán inkubátorházként működött a projekt során.

Jó-jó, de mit tud?!?

A nagy kérdés, hogy mi az, amiben a This mást tud nyújtani, mint a Facebook, a Twitter, a Tumblr, a Pinterest vagy az Instagram. Közhely érkezik: Golis “a kevesebb több” elvére alapozott a This kialakításakor. A felhasználók ugyanúgy regisztrálnak, mint bármelyik másik oldalra, a Twitterhez hasonló módon elkezdhetik követni mások tevékenységét, feltölthetnek profilképet és megadhatnak egy rövid bemutatkozást is. Amiben a This mást hoz, az a posztok kezelése: a felhasználók 24 óra alatt csak egy alkalommal oszthatnak meg bármit, legyen az kép, szöveg, videó vagy máshová mutató link.

Így néz ki Andrew Golis This-oldala (Fotó: this.cm)
Így néz ki Andrew Golis This-oldala (Fotó: this.cm)

Mire jó ez?

Persze, akik félóránként posztolnak a Facebookra, vagy a reggeli-ebéd-vacsora szentháromságot is kifotózzák Instagramra, azok számára elég szigorúan hangzik ez a korlátozás, mégis megvan a gyakorlati előnye: lecsökken a zaj. Bár, aki boldog-boldogtalant elkezd követni, annál ugyanaz a káosz köszön majd vissza, mint az ismerősök szelfijei, a híroldalak “ezt a videót mindenképpen látnod kell!”-típusú bulváranyagai, vagy a huszonhetedik macskás gif, amit volt osztálytársunk feltétlenül meg akar osztani mind a hétszázhúsz ismerősével. A lényeg mégis ez: ha körültekintően válogatjuk meg, hogy kiket követünk, a Thisből egyszerre a válogatott tartalom tökéletesen szűrt oázisa lesz, ahol minden egyes posztot és linket érdeklődve fogunk megnézni.

THIS: kipróbáltuk a legújabb közösségi oldalt

Felhasználói oldalról is érdekes a kísérlet, a 24 órás limit miatt ugyanis kétszer-háromszor is meggondoljuk majd, hogy ezt a fotót, vagy azt a videót találjuk-e megosztásra érdemesnek. Az oldal egyébként a nevét az azonnal megnézendő posztokhoz írt egyszavas kommentből (“This!” – magyar műfordítása: “na EZ az, amit látnotok kell!”) jött.

THIS: kipróbáltuk a legújabb közösségi oldalt

Az oldal, jelenlegi állapotában leginkább a Pinterest és a Twitter fura hibridjének néz ki – a cikkben az alapító Andrew Golis saját oldala látható. Ezt egyébként a Thisen belül shelfnek, vagyis polcnak hívják. Az oldal egyelőre csak béta verzióban érhető el, ami annyit jelent, hogy csak azok tudnak regisztrálni, akik igényelnek – és kapnak – meghívót. Ez még ismerős lehet a régi, WiW-es időkből, de Golisék ígérete szerint, ha jól alakulnak a dolgok, hamarosan megnyitják az oldalt az érdeklődők előtt.  Kíváncsian várjuk, milyen sorsra jutnak majd.

További cikkek közösségi médiáról az NLCafén:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top