nlc.hu
Szabadidő
A Viasat3 marketingcsapata szerint a nők erénye, hogy van mellük

A Viasat3 marketingcsapata szerint a nők erénye, hogy van mellük

A nőnek melle van, nem annyira eszes és többszörös orgazmusra képes. Ez a Supergirl sorozat itthoni promójának üzenete. Nem vicces és nem is kreatív.

Történt, hogy a Viasat3 megvette a Supergirl sorozatot, és a marketingcsapat úgy érezte, hogy a #girlpower hashtag mellé olyan plakátokkal kell nyomulni, amelyeknek az üzenete:

  • nő = mell
  • nő = többszörös orgazmus
  • nő = butácska

Jó reggelt! 2016 van! A szexista, ostoba, felszínes és közönséges hirdetések ideje lejárt, végtelenül olcsó és kínos.

A Viasat3 marketingcsapata szerint a nők erénye, hogy van mellük

Bevallom, nem láttam még a sorozatot, de hallottam róla. Alapból nehéz ügy eladni egy női szuperhősre épülő sorozatot, valahogy a férfiuralommal működő Hollywood alaposan elintézte, hogy a következő 40-50 évben se legyen annyira kelendő egy női szuperhős, függetlenül attól, hogy egy női főszereplős film, sorozat mennyire jó. Szóval amikor a hollywoodi filmek szöveges szerepeinek 28%-a jutott csak a nőknek, a rendezők mindössze 4%-a, az írók 12%-a és a producerek 20%-a tartozik a női nemhez, akkor a földhöz kellene verni magunkat az örömtől, hogy megszületik egy női szuperhősös sorozat, szerethető női főszereplővel. Örülni kellene, és nem megőrülni, ahogyan azt a marketingesek tették. 

A Viasat3 marketingcsapata szerint a nők erénye, hogy van mellük

Láthatóan nem nőttünk fel ahhoz, hogy a női főszereplőket szexizmus nélkül tegyük népszerűvé, ha úgy tetszik, eladhatóvá. Csak nem sikerül elszakadnunk attól, hogy a férfi egy zokni-szandál kombós, sörtől böfögő macsó, a nő pedig egy bögyös-faros, butácska némber.

Ez most nem jött össze, Viasat3. Általában sokkal jobbak vagytok ebben. Kérlek, gondoljátok újra. Köszi.

A Viasat3 marketingcsapata szerint a nők erénye, hogy van mellük

fotók innen.

UPDATE. Íme a Viasat3 hivatalos közleménye az ügyben:

Sajnálattal tapasztaltuk, hogy a VIASAT3 szarkasztikusnak szánt, a közösségi médiában elhelyezett Supergirl hirdetései félreérthetők voltak. A több erős, független női karakterre építő sorozat megítélésünk szerint alapvetően ellentétes a szexizmussal, ezért a csatornának értelemszerűen nem állt szándékában ezen a vonalon hirdetni a sorozatot – mondta Lakinger József, regionális brandigazgató.

Mivel cégünk egyik alapvető értéke az egyenlő bánásmód elve, ebben az esetben is tudomásul vesszük, hogy a hirdetések iróniája – habár eredeti szándékaink szerint távol áll bármilyen, nőkkel szembeni hátrányos megkülönböztetéstől – esetlegesen téves, az eredeti szándékkal ellentétes megközelítésre ad lehetőséget, ezért ezeket ma reggel eltávolítottuk. A közösségi médiás posztok publikálásának folyamatát a mai naptól újragondoltuk.

Egyébként erről van szó:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top