Történt, hogy a Viasat3 megvette a Supergirl sorozatot, és a marketingcsapat úgy érezte, hogy a #girlpower hashtag mellé olyan plakátokkal kell nyomulni, amelyeknek az üzenete:
- nő = mell
- nő = többszörös orgazmus
- nő = butácska
Jó reggelt! 2016 van! A szexista, ostoba, felszínes és közönséges hirdetések ideje lejárt, végtelenül olcsó és kínos.
Bevallom, nem láttam még a sorozatot, de hallottam róla. Alapból nehéz ügy eladni egy női szuperhősre épülő sorozatot, valahogy a férfiuralommal működő Hollywood alaposan elintézte, hogy a következő 40-50 évben se legyen annyira kelendő egy női szuperhős, függetlenül attól, hogy egy női főszereplős film, sorozat mennyire jó. Szóval amikor a hollywoodi filmek szöveges szerepeinek 28%-a jutott csak a nőknek, a rendezők mindössze 4%-a, az írók 12%-a és a producerek 20%-a tartozik a női nemhez, akkor a földhöz kellene verni magunkat az örömtől, hogy megszületik egy női szuperhősös sorozat, szerethető női főszereplővel. Örülni kellene, és nem megőrülni, ahogyan azt a marketingesek tették.
Láthatóan nem nőttünk fel ahhoz, hogy a női főszereplőket szexizmus nélkül tegyük népszerűvé, ha úgy tetszik, eladhatóvá. Csak nem sikerül elszakadnunk attól, hogy a férfi egy zokni-szandál kombós, sörtől böfögő macsó, a nő pedig egy bögyös-faros, butácska némber.
Ez most nem jött össze, Viasat3. Általában sokkal jobbak vagytok ebben. Kérlek, gondoljátok újra. Köszi.
UPDATE. Íme a Viasat3 hivatalos közleménye az ügyben:
Sajnálattal tapasztaltuk, hogy a VIASAT3 szarkasztikusnak szánt, a közösségi médiában elhelyezett Supergirl hirdetései félreérthetők voltak. A több erős, független női karakterre építő sorozat megítélésünk szerint alapvetően ellentétes a szexizmussal, ezért a csatornának értelemszerűen nem állt szándékában ezen a vonalon hirdetni a sorozatot – mondta Lakinger József, regionális brandigazgató.
Mivel cégünk egyik alapvető értéke az egyenlő bánásmód elve, ebben az esetben is tudomásul vesszük, hogy a hirdetések iróniája – habár eredeti szándékaink szerint távol áll bármilyen, nőkkel szembeni hátrányos megkülönböztetéstől – esetlegesen téves, az eredeti szándékkal ellentétes megközelítésre ad lehetőséget, ezért ezeket ma reggel eltávolítottuk. A közösségi médiás posztok publikálásának folyamatát a mai naptól újragondoltuk.
Egyébként erről van szó: