Kedden debütált a Pepsi új reklámja, amelyben főszerepet kapott Kendall Jenner is. A két és fél perces videóban a 21 éves, platinaszőke parókát viselő modell és valóságshow-személyiség a szénsavas itallal teremt egycsapásra békét a tüntető tömeg és az összecsapásra felkészülten várakozó rendőrök között.
Az alig egynapos reklám azonnal körbefutotta a netet, csakhogy nem éppen a pozitív fogadtatása miatt. Sokan kritizálják ugyanis a szpotot, amiért az elbagatellizálja a tömegtüntetések jelentőségét, és úgy állítja be, mintha a demonstrációkat kiváltó konfliktusok – például az Egyesült Államokban a feketék ellen elkövetett rendőri visszaélések és erőszak – ilyen könnyen megoldhatók lennének.
Az a rész, amikor Jenner átnyújtja a kólát az egyik rohamosztagosnak, például kísértetiesen hasonlít Leshia Evans gesztusára, aki tavaly a Louisiana állam fővárosában, Baton Rouge-ban megtartott, majd erőszakba fulladt tüntetésen közeledett, híres sajtó fotóért kiáltó higgadtsággal a rendőrök felé.
Nem csoda, hogy a saját szerepét kicsit túlbecsülő Pepsiből azonnal mém lett az interneten, a felhasználók csípősen odamondogatnak a békebírót játszó italmárkának.
Has anyone done this yet with the Kendall Jenner @Pepsi ad? pic.twitter.com/7naCKly6WH
— Reality™ Inc ???? (@RealityInc) 2017. április 4.
— reggie (@1942bs) 2017. április 4.