Súlyos munkaerőhiánnyal küzdenek a hazai bankok is, az interneten egymást érik a banki call centeres álláshirdetések – derül ki az Index összeállításából. A bankok a munkaerőhiányt úgy próbálták áthidalni, hogy oda költöztették a call centereket, ahol volt megfelelő munkaerő.
A Budapest Bank Békéscsabán működteti 800 főt fogalkoztató call centerét, amit tudatosan contact centernek hívnak. A Raiffeisen Bank telefonos központja Nyíregyházára költözött, de az OTP is fenntart egy vidéki ügyfélszolgálati központot a budapesti mellett. Az UniCredit Bank vizsgálja, mennyire működne jól a rendszer, ha a munkatársak otthonról dolgoznának.
A munkaerőhiány okait a bankok abban látják, hogy
- még a bérfejlesztések után sem tudnak a bankok az angol nyelvtudással rendelkező, közép-, vagy akár felsőfokú végzettségűeknek versenyképes bért ajánlani.
- A szükséges nyelvtudás sajnos még mindig gyenge pont a jelentkezőknél.
- Nem olyan vonzó a munkavállalóknak a több műszakos munkarend.
- Az általános munkaerőhiány miatt a fiatal pályakezdők előtt most sok jó alternatív lehetőség kínálkozik.