Szabadidő

Hiány van banki call centeresekből is

Nemcsak a remek szakemberek hiányoznak a munkaerőpiacról, hanem a jól képzett és sokat tűrő, kevés pénzzel is beérő banki call centeres dolgozók is, akiket ma már contact centeres dolgozóknak hívnak.

Súlyos munkaerőhiánnyal küzdenek a hazai bankok is, az interneten egymást érik a banki call centeres álláshirdetések – derül ki az Index összeállításából. A bankok a munkaerőhiányt úgy próbálták áthidalni, hogy oda költöztették a call centereket, ahol volt megfelelő munkaerő.

A Budapest Bank Békéscsabán működteti 800 főt fogalkoztató call centerét, amit tudatosan contact centernek hívnak. A Raiffeisen Bank telefonos központja Nyíregyházára költözött, de az OTP is fenntart egy vidéki ügyfélszolgálati központot a budapesti mellett. Az UniCredit Bank vizsgálja, mennyire működne jól a rendszer, ha a munkatársak otthonról dolgoznának.

A munkaerőhiány okait a bankok abban látják, hogy

  • még a bérfejlesztések után sem tudnak a bankok az angol nyelvtudással rendelkező, közép-, vagy akár felsőfokú végzettségűeknek versenyképes bért ajánlani.
  • A szükséges nyelvtudás sajnos még mindig gyenge pont a jelentkezőknél.
  • Nem olyan vonzó a munkavállalóknak a több műszakos munkarend. 
  • Az általános munkaerőhiány miatt a fiatal pályakezdők előtt most sok jó alternatív lehetőség kínálkozik.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top