Pharrell Williams már a kilencvenes években aktívan zenélt, és az Egyesült Államokban ismertté is vált, a nemzetközi porondon azonban egészen 2013-ig kevésbé ismerték a nevét. Ekkor azonban jött a közreműködése a Daft Punk Get Lucky című számában, illetve szintén abban az évben robbantott nagyot a Happyvel.
Most azonban más jellegű projektbe fogott: a Louis XIII márkájú konyakot készítő cég reklámkampányába szállt be. Ez az a cég, amely két évvel ezelőtt John Malkovich főszereplésével leforgatott egy filmet, amely azóta egy speciális széfben várja, hogy 2115-ben, szűk száz év múlva bemutassák.
Pharrell új dala azonban amellett, hogy az elegáns italt népszerűsíti, a klímaváltozás elleni harc fontosságára is felhívja a figyelmet. A dal különlegessége ugyanis, hogy egy speciális lemezen rögzítették, amely a franciaországi Cognac régiójának jellegzetes vörös agyagjából készült, és amelyet a Louis XIII konyakot palackozó üzem pincéjében helyeznek el. A lemez egy olyan tárolóba kerül, amely nem vízálló, így ha a klímaváltozás következtében megemelkedő tengerek elöntenék a pincét, a dal örökre elpusztul.
A 100 Years című dalt Pharrell egyetlenegyszer adta elő, egy sanghaji VIP-partin, ahol stílszerűen 100 vendég lehetett jelen. Őket viszont szigorúan ellenőrizték, hogy az előadásról senki se készítsen felvételt, így a nótát a nagyközönség ténylegesen csak 2117-ben hallhatja majd, ha sikerül gátat szabni a klímaváltozásnak.
„Nagyon tetszik, hogy a Louis XIII egy évszázaddal előre gondolkodik” – írta az énekes-zenész-producer egy sajtóközleményben. „Mindannyiunknak ezt kellene tenni a bolygó érdekében. Közös érdekünk, hogy megőrizzük a természetet a jövő számára.”