Járt már szerkesztőségünkben egy Ford Mustang, konkrétan az alábbi fotókon látható kék példány, a felfokozott érdeklődésnek köszönhetően azonban egy-egy kolléga csak egy-két napig élvezhette a gázadásra barátságosan felordító, 5 literes motor hangját. Így jellemzően városon belül közlekedtünk vele, és mindenki hamar belátta, hogy egy ilyen erőműnek nem sok értelme van a körúti dugóban araszolva.
De ha megnyílik az országút és igazi aszfaltcowboyként (avagy cowgirlként) belehajthatunk a naplementébe, a Mustang egyből a helyére kerül. A Ford Magyarország jóvoltából november elején néhány újságíró kollégámmal belekóstolhattunk, hogyan fekszik a dunántúli dombok között kanyargó utakon az amerikai autógyártás ikonja. Bár a november szürke, párás idővel érkezett, a fehér-sárga-piros-kék konvoj tiszteletére még a felhők is elvonultak erre a két napra.
A V8-as motorok nem viccelnek, könnyedén gyorsítják a formás autókat a KRESZ által engedélyezett sebességhatárra és azon túl is (utóbbit természetesen közúton nem próbáltuk ki, de mindent elmond, ha azt mondom, 140 km/h sebességről 180-ra épp olyan fürgén gyorsul, mintha csak a piros lámpától lőnénk ki vele.
A dégi kastély kertjének is jól áll a négy vadló, a gyönyörű helyszínt pedig érdemes felkeresni akár egy családi kirándulás keretében is, egészen más világba lehet csöppenni a kastély kerítésén túl. Fotós kollégánk drónja itt jó szolgálatot tett, látványos képek készültek a stratégiailag leparkolt, összesen több mint 1000 lóerőnyi Mustangról.
Az ebédszünetben ráadásul meglepetésvendég is csatlakozott a csapathoz: Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a Ford Mustang magyarországi márkanagykövete is megérkezett, egyedi festésű, fekete-arany Mustangjával.
A kiváló szervezésnek köszönhetően egy vérbeli, közforgalom elől elzárt raliútvonalon is végighajthattunk a „ménessel”, és bár volt, aki alatt időnként megpróbált ki-kitörni a Mustang feneke, a Balaton partjáig tartó kanyargást végül ember és gép is megúszta gond nélkül. A sportoló vérbeli rajongó, garázsában egy 1965-ös eredeti Mustang is áll, amelyet családjától és barátaitól kapott ajándékba a londoni olimpiát követően.
A beszélgetés és a csoportképek után egy kis ügyességi vetélkedő következett, amelynek lényege az volt, hogy a kitűzött pályát megadott időre kellett teljesíteni. Tehát, nem a gyorsaság számított, hanem, hogy pont 21 másodperc alatt menjünk végig a szenzoros kapuk között.
A Ford Mustang valódi élményautó, ennek megfelelően az ára is ebben a kategóriában mozog: a „fapados”, 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost változat bő 12,5 millió forintba kerül, a legizmosabb, V8-as, 421 lovas kabrió verzióért pedig 16,2 millió forintot kell fizetni. Ez soknak tűnik, ha azonban belegondolunk, hogy egy, a Mustangnál lényegesen kevésbé karakteres (német gyártmányú) luxusszedán több mint 18 milliótól indul, máris sokkal barátságosabbnak tűnik a Ford Mustang árfekvése. A vezetési élményről nem is beszélve.