Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Szabadidő

Fogyókúrára fogták a nagy cégek logóit a környezetért

Egy francia művész ezzel a projekttel kívánja felhívni a figyelmet a mindennapi pazarlásra.

Sylvain Boyer, az Ecobranding kampány ötletgazdája szerint a világcégek évente több millió dollárt is megtakaríthatnának, ha jellegzetes emblémáikon egy picit változtatnának.

A szakember ezt úgy szeretné elérni, hogy a logókat újrarajzolja olyan módon, hogy azokhoz kevesebb festékre, tintára legyen szükség. Boyer szerint a hatalmas multinacionális cégek olyan sok felületen jelenítik meg a logóikat, hogy egy ilyen, látszólag apró lépésnek óriási hatása lenne.

„Először 2013-ban jutott eszembe az ötlet, amikor az első lányom megszületett” – magyarázta a grafikus a CNN-nek adott nyilatkozatában. „Egy képeslapot terveztem, amit az ismerőseinknek akartunk elküldeni. Sok színt használtam, ami nagyon jól nézett ki a képernyőn, azonban amikor elküldtem a nyomdának, rendkívül magas árat mondtak. Ezért gondolkodtam egy picit, és átterveztem a lapot úgy, hogy kevesebb színt használjak. A végeredmény így olcsóbb lett, és ráadásul környezetbarát is.

A végeredmény ugyanolyan jellegzetes, de takarékosabb (Fotó: Ecobranding)

Boyer ezek után elkészített párat a világ legismertebb logói közül, az Ecobranding elveit szem előtt tartva. Az eredmény önmagáért beszél: az emblémák nyomtatásához így 10-39 százalékkal kevesebb festékre van szükség.

Az ismert sportmárka újragondolt logójához 26 százalékkal kevesebb tintára van szükség (Fotó: Ecobranding)

„Nyomdaipari tervezőeszközöket is felhasználtam, amelyek segítségével precízen ki lehet számítani a nyomtatott felület méretét” – tette hozzá a grafikus. „Innentől pedig már a matematikáé volt a főszerep.”

Sylvain Boyer szerint a környezettudatosság is lehet márkaérték, ő így képzelné el a következő designváltást (Fotó: Ecobranding)

Boyer szerint a nagy cégek márkamegjelenéseivel kapcsolatos kreatív döntéseknek közvetlen hatásuk van a környezetünkre: „Ha valaki rajzol egy logót a cégnek, akkor több millió logót rajzol, mivel több millió vagy épp milliárd példányban nyomtatják majd ki, ennek pedig közvetlen környezeti és gazdasági hatása is van.”

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top