Három-öt éven belül vidéken is lehet Ikea-áruház Magyarországon, ami egybeeshet a kisebb üzlettérrel rendelkező formátum itthoni bevezetésével – mondta a Világgazdaságnak az Ikea Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője, Marek Feltl.
A régióvezető elárulta: az úgynevezett pop up üzlettel először a cseh fővárosban kísérletezik az Ikea, ennek fogadtatásától, illetve a hazai piac további dinamikus bővülésétől is függ, hogy érkezik-e a negyedik és egyben az első vidéki áruház Magyarországra.
A Világgazdaság úgy tudja, lehetséges helyszínként Debrecen, Szeged, Pécs vagy Győr is szóba kerülhet.
Tavaly a három magyarországi Ikea-áruházban 5,5 millió vásárló fordult meg, közülük 3,1 millióan vásároltak átlagosan 18 ezer forintot meghaladó értékben, így az Ikea Magyarország nettó értékesítése tavaly a 61 milliárd forintot is meghaladta.