Nehéz dolga van annak, aki nap közben is szeretné a kedvenc kávéját fogyasztani, elvégre a legtöbb munkahelyen vagy bűn rossz automatás kávé van, vagy afféle „közkávé”, amit a kollégák dobnak össze, és jó esetben a vállalat által biztosított kávéfőzőn állítják elő. De mit tehet az, akinek nincs ilyen lehetősége, esetleg olyan munkakörben dolgozik, ahol nincs megfelelő konyha, sőt akár kávéfőző sem?
A megoldást egy okos ötlet, a Dripkit jelenti, amely Kara Cohen és Ilana Kruger fejéből pattant ki. Kara éjszaka dolgozik, és hamar rájött, hogy este 10 után már nem olyan egyszerű minőségi kávéhoz jutni még egy olyan metropoliszban sem, mint New York City.
Egy darabig kísérleteztek vele, hogy mindig magukkal hordtak egy-egy csomaggal a kedvenc kávéikból, ez azonban az esetek nagy részében pepecseléssel járt, nem beszélve arról, hogy a kávés zacskót nehéz újra lezárni, ha egyszer már felbontották, így a finom őrleményből mindenhová jut, ráadásul viszonylag hamar el is veszti az aromáját.
Végül 2016-ban támadt egy ötletük: mi lenne, ha létezne egy olyan szerkezet, amelyhez csupán forró vízre és a kedvenc bögréjükre van szükség, viszont mindez van olyan kompakt, hogy akár a kézitáskába is be lehet dobni reggel.
Neki is álltak a tervezgetésnek, számtalan szalvétát rajzoltak tele a tervekkel. Azt akarták elérni, hogy egy kényelmesen hordozható – lehetőleg összehajtható – eszközt találjanak ki, amelyet el lehet vinni akár kempingezni is, és amely könnyedén ráilleszthető csaknem bármelyik bögrére.
„Hobbiprojektként indult, aztán termék lett belőle, végül pedig egy cég sarjadt ki az egészből” – mesélte Cohen a Forbes magazinnak nyilatkozva.
A Dripkit valójában egy összehajtható, egyszer használatos kartonból készült tárgy, amelyet a bögre szájára lehet illeszteni. Az így kialakuló nyílásba lehet adagolni a kávét (ehhez a cég ma már precízen kimért, előre csomagolt kávépakkokat is kínál), majd erre kell önteni a forró vizet, amely az őrleményen átszivárogva kávéként csöpög a bögrébe. Bár hasonló megoldások már léteznek, Cohen és Kruger jó néhányat letesztelt ezek közül, és azt találták, hogy vagy könnyen összegyűrődnek, vagy nem maradnak meg rendesen a bögréken.
Sok átdolgozott nappal és éjszaka, valamint több mint 100 prototípus után végül megtalálták a tökéletes változatot. Eleinte kézzel vágták ki a szükséges formákat kartonlapokból, és próbálták megalkotni a megfelelő alakzatot. A prototípusokból összeválogatták a legműködőképesebb részleteket, így jött létre a Dripkit első generációja. Szétküldtek néhány tesztdarabot olyan ismerőseiknek, akik kávézóban dolgoznak, kávépörköléssel foglalkoznak, de jutott pár a formatervező ismerősöknek is.
A kezdeti nehézségek után jött a következő lépés: megtalálni azt a céget, amely képes megfelelő minőségben megkezdeni a sorozatgyártást. Itt újabb tesztelési fázis következett, a prototípusok száma pedig az ötszázat is meghaladta, mire elkészülhetett a végleges verzió.
A két nő a Kickstarter közösségi adománygyűjtő oldalon szedte össze a munkához szükséges anyagi hátteret biztosító 29 000 dollárt, 2018 márciusában pedig már a weboldalukról lehetett megrendelni a kompakt kávéfőzőket. A cég sikerét jól mutatja, hogy szűk fél év alatt sikerült partneri megállapodást kötniük a Verve Coffee nevű kaliforniai beszállítóval, májusban pedig bekerültek az Oprah Winfrey nevével fémjelzett Oprah Magazine-ba is, ami gyakorlatilag garantálta a további sikereket.
A Dripkitek darabja mindössze 3 dollárba kerül, a weboldalon pedig a „sima” vásárlás mellett akár egy havi előfizetéses modellre is be lehet fizetni.
A kávékülönlegességek piaca elképesztő tempóban gyarapodik: a National Coffee Association 2017-es jelentése szerint az Y generációs fogyasztók által vásárolt kávék 70 százaléka a gourmet kategóriába tartozik, vagyis ez a nemzedék igazán értékeli a különleges kávékat, és nem elégszik meg a boltokban kapható tömegmárkákkal. A 70 százalékos arány pedig elképesztő növekedést jelent, 2016-ban ugyanis a 25–39 év közötti korcsoportnak csupán 41 százaléka vásárolt ínyenc kávékat. Ráadásul az Egyesült Államokban, ahol a kávépiac éves szinten 48 milliárd dolláros forgalmat bonyolít, az értékesítések 55 százalékát teszik ki a különlegesen pörkölt kávészemek.