Andrus Ansip, az Európai Bizottság digitális egységes piacért felelős biztosa elmondta, rendelet azt a célt szolgálja, hogy a más tagállamban termékeket és szolgáltatásokat vásárolni kívánó ügyfeleket – fogyasztókat és vállalatokat – ne érhesse megkülönböztetés az értékesítési vagy fizetési feltételeket illetően.
Amennyiben a kereskedő tiltja vagy korlátozza a vevők hozzáférését valamely online interfészhez, vagy átirányítja a vevőket az online interfész másik verziójára, akkor világos magyarázatot kell adnia arról, hogy miért tesz így.
Az új szabályok így több lehetőséget teremtenek mind a fogyasztók, mind a vállalkozások számára az EU belső piacán – közölte.
A tájékoztatás szerint a rendelet nem tiltja eltérő árak alkalmazását, vagyis nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a kereskedő különböző értékesítési feltételeket, például eltérő árakat kínáljon, és bizonyos területeken a fogyasztók bizonyos csoportjait vegye célba. Ezenfelül nem kötelezi a kereskedőt arra, hogy az árut kiszállítsa a vevőnek egy olyan tagállamba, ahová az értékesítési feltételek értelmében nem kínál kiszállítást.
Azok a szolgáltatások azonban, amelyek fő jellemzője a szerzői jogi védelem alatt álló tartalmakhoz való hozzáférés, illetve a szerzői jogi védelem alatt álló művek immateriális formában – például zenei streaming szolgáltatások, elektronikus könyvek, online játékok és szoftverek formájában – való értékesítése, valamint a pénzügyi, az audiovizuális, a szállítási, az egészségügyi és a szociális szolgáltatások nem tartoznak a rendelet hatálya alá.
MTI