1888-at írtunk, amikor Andreas Flocken német mérnök megépítette az első négykerekű elektromos autót. Kilenc évvel később, a New York-i taxik többsége már elektromos hajtású haszongépjármű volt. Az első halállal végződő gázolás pedig 1899 szeptember 13-án történt szintén ebben a városban. Henry Bliss, a 69 éves manhattani ingatlanügynök éppen a villamoshoz igyekezett, amikor lelépett a járdáról a Nyugati 74. utca és a Central Park West magasságánál. Bár körültekintő volt, egy arra haladó, figyelmetlen taxis elütötte. Bliss öntudatlanul esett össze. Az ütközés következtében a koponyáját és a mellkasát is beverte a magas járdaszegélybe. Bár kórházba szállították, a vezető sebész azt állapította meg, hogy sérülési olyan súlyosak, hogy már nem fogja megélni a reggelt. Így is lett, az idős férfi másnap reggelt elhunyt.
Arthur Smith, az elektromos taxi sofőrje addigra a rendőrségen ült. Azzal védekezett, hogy egy nagyobb teherautó parkolt az út jobb oldalán, ezért kényszerült arra, hogy szabálytalanul, veszélyesen közel menjen a villamos felé. Bár letartóztatták, később felmentették az emberölés vádja alól, azzal indokolva, hogy sem a figyelmetlenségből elkövetett emberölés, sem a szándékosság vádja nem állja meg a helyét.
Az ügy azonban nagy port kavart a korabeli sajtóban. Nemcsak azért, mert ez volt az első gyalogosgázolás az Egyesült Államokban, hanem azért is, mert a taxis egy Dr. David Orr Edson nevű férfit szállított a kocsijában, aki New York egyik korábbi polgármesterének volt a csemetéje. Felerősödtek tehát azok a hangok, amelyek szerint a taxist csak emiatt mentették fel.
A Bliss család később is bekerült ám a hírekbe, amikor az elhunyt ingatlanügynök volt nejét megpróbálta megmérgezni az új férjének a lánya.