Ünnepel a romániai vasút, elkészült ugyanis az első román fejlesztésű szerelvény, amely képes óránként 120 kilométeres sebességgel száguldani – számol be az örömteli eseményről a Főtér. Amit még érdemes tudni róla:
- egy mozdonyból és három kocsiból áll,
- a Iași megyei Pașcani-on működő Electroputere gyárban készült, a fejlesztése négy évvel ezelőtt kezdődött,
- hossza 60 méter és 164 utas befogadására képes,
- rövid és középtávú utakra ajánlják,
- harmadannyi üzemanyagot fogyaszt, mint a régi dízelmozdonyok,
- minimális beavatkozással elektromos üzeműre is átalakítható, így akár óránként 200 kilométeres sebességgel is száguldhat,
- a kocsikat román népi motívumok díszítik, belül ugyanakkor minden a legkorszerűbb kialakítású.
Ahhoz, hogy az illetékes szakhatóságok jóváhagyják, 30 000 kilométert kellett tesztüzemben megtennie az ország sínpárain. Az illetékesek szerint 360 000 kilométert képes megtenni anélkül, hogy javítani kellene, a mozdonyvezető így öltönyben és nyakkendőben vezetheti, nem áll fenn a veszélye, hogy a nyílt pályán kelljen bemásznia a mozdony alá valamilyen meghibásodás kijavítására.
Ja, ezt majdnem kifelejtettük:
- a vonat általában 30 kilométer per órával haladhat.
Romániában ugyanis csupán két, nem túl hosszú szakaszon, Bukarest és Konstanca, illetve Bukarest és Predeál között alkalmas a pálya arra, hogy nagy sebességgel száguldjanak a szerelvények. Egyébként annyira lerongyolódott a vasúti infrastruktúra, hogy a szerelvények legfeljebb átlagosan 30 kilométeres óránkénti sebességgel döcöghetnek.
A kiemelt kép illusztráció, forrás: Getty Images