nlc.hu
Szabadidő

Kánikulában ezeket a termékeket keressük

Kánikulában ezeket a termékeket keressük

Az Árukereső.hu-n a hűtőtáska, napvitorla, szúnyogvédelem és gyerekmedence a toplistások.

A vakáció  idején a csehek leggyakrabban vízipisztolyra és méhkaptárra keresnek rá, míg a magyarok körében a  hűtőtáska, napvitorla, szúnyogvédelem és gyerekmedence a legnépszerűbb keresett termék – derült ki az Árukereső.hu-n szezonális összesítéséből.

medence mellett fekvő, fülhallgatós nő, aki a mobilját nézi

(Fotó: Pixabay)

Mint írták, véget ért a gumicsere időszaka, és május végére a néha zord időjárás dacára is nyári üzemmódba kapcsoltak a fogyasztók. A portál éppen ezért úgy érzete, ideje tüzetesebben megnézni, mire kattint a magyar, ha érkezik a kánikula és vakáció.  A rendelkezésre álló adatokból a következő toplistát állt össze:

1. Napvitorla

Mint írták, egyszerre bízunk a mechanikai védelemben és az innovációban, ha a magas UV-sugárzástól akarjuk megóvni a bőrünket: május végén 105 százalékkal kerestek rá többen a napernyőkre, mint egy hónappal korábban, miközben az újgenerációs napernyők, a napvitorlák esetében 422 százalékos emelkedés mutatkozott.

2. Megfognánk a szúnyogot

Betonbiztosan jelzi a vakáció kezdetét az elektromos rovarcsapda iránti igények megélénkülése. Május végén a hónap elejére vetítve négyszeresére nőtt a keresések száma, megelőzve a rovarriasztót (233 százalékkal) és a tradicionális eszközök közé sorolt szúnyoghálót (196 százalékkal). Romániában mintha kevésbé tartanának a vérszívóktól: náluk ebben az időszakban alig valamivel nőtt a rovarriasztók iránti érdeklődés (+38 százalékkal), amely messze elmaradt a cseh (226 százalékkal), a magyar (233 százalékkal) és pláne a szlovák (424 százalékkal) adattól.

3. Meleg, az lesz

Bár az igazi hőhullámok még váratnak magukra, ezen a téren bölcs előrelátásról tesznek tanúbizonyságot a fogyasztók: május végén 280 százalékkal többen érdeklődtek a ventilátorok iránt, mint egy hónappal azelőtt. Ez csak alig előzte meg a légkondicionálót (277 százalékkal), a mobilklímát (168 százalékkal) viszont jócskán maga mögé utasította. A csehek jobban tarthatnak a nyártól, legalábbis légkondiban (301 százalékkal) és mobilklímában (193%) egyaránt lenyomtak minket.

4. Hűsítő habok

Ha nyár, akkor víz: a tárgyidőszakban csaknem 300 százalékkal nőtt meg a keresések száma a gyerekmedencére. Ezzel a cseheknél (264 százalékkal) és a szlovákoknál (223 százalékkal) is jobbak vagyunk, ráadásul nekik Balatonjuk sincs. Igaz, az ottani szezon elég akadozva indul, ami a strandmatrac iránti keresletben is tetten érhető: május végén a hónap elejéhez mérten csupán 161 százalékos volt a bővülés a keresések számában.

5. Kompótország

Szintén a nyár visszavonhatatlanságára utal a befőzési szezon berobbanása: május végén 187 százalékkal többen kerestek befőttesüveget online, mint egy hónappal korábban.

6. Mi köze a jéghokinak a keresésekhez?

A májusban megrendezett jégkorong-világbajnokság miatt jókora növekedés volt a hokimezekre irányuló kattintásokban Szlovákiában (116 százalékkal), illetve Csehországban (142 százalékkal). A jelentős eltérésre kézenfekvő magyarázatot kínál, hogy míg a szlovákok már a negyeddöntőben elbúcsúztak a versenytől, a csehek egészen a bronzéremig jutottak.

7. Méhkaptár és bőrönd

Arról nem tudunk, hogy vajon májusban Csehországban tartották-e a méhészek (a méhek?) világtalálkozóját, az ottani keresési adatokban viszont toronymagasan az élen végzett ebben az időszakban a méhkaptár: erre május végén 795 (!) százalékkal többen kerestek rá, mint egy hónappal korábban. Ha volt is nagy világesemény, azon feltehetően rengeteg bolgár is részt vehetett: legalábbis a balkáni országban a bőrönd kategóriában lehetett a legkiemelkedőbb, 522 százalékos bővülést látni ebben az időszakban.

8. A piknik hungarikum

Miközben a csehek vízipisztolyban májusban jobbak voltak nálunk (náluk a hó végén 106, nálunk 94 százalékkal indult több keresés erre a termékre), ismét bebizonyosodott, hogy a piknik a mi erősségünk – legalábbis a hűtőtáskára irányuló keresési számok alapján mi jobban, lényegesen jobban szeretjük ezt a műfajt (127 százalékkal), mint akár a csehek (81 százalékkal), akár a románok (75 százalékkal).

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top